PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

12 listopada kosztuje BPO miliony

12 listopada kosztuje BPO miliony
Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 paź 2018 15:37

Dodatkowy dzień wolny to 150 mln zł to dodatkowych kosztów dla firm z sektora usług biznesowych - wylicza ABSL. 


  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 paź 2018 15:37

Ustawa o Święcie Narodowym, na mocy której poniedziałek, 12 listopada br. będzie dniem wolnym od pracy oznacza dla sektora nowoczesnych usług biznesowych wzrost kosztów o ok. 150 mln zł.

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych– ABSL – zwraca uwagę na negatywne skutki wejścia ustawy w życie, bez dania szansy firmom na odpowiednie przygotowanie i zaplanowanie pracy w tym dniu. Według ABSL ten dodatkowy dzień wolny będzie miał negatywny wpływ na działające w Polsce centra usług biznesowych, które będą zmuszone do nieplanowanych zmian w harmonogramach pracy i poniosą z tego tytułu znaczne dodatkowe koszty.

Wiele z działających w Polsce centrów usług biznesowych świadczy usługi globalnie, klientom na całym świecie, często w systemie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dlatego w ustawowy, dodatkowy dzień wolny pracownicy i tak muszą być obecni w biurach, by dostarczyć usługi dla klientów z zagranicy. To jednak dla pracodawcy oznacza konieczność wcześniejszego zaplanowania harmonogramu pracy, co w przypadku ustawy wprowadzającej dzień wolny z dwutygodniowym wyprzedzeniem będzie trudne, lub wręcz niemożliwe. To także konieczność wypłacenia za pracę w tym dniu dodatkowych, podwójnych wynagrodzeń. Biorąc pod uwagę wielkość zatrudnienia w branży usług biznesowych (niemal 280 tys. osób)ABSL szacuje, że działające w Polsce centra będą musiały ponieść dodatkowe koszty w wysokości co najmniej 150 mln zł – tylko z tytułu dodatkowego dnia wolnego.

– Jesteśmy oczywiście dumni z faktu, że Polska obchodzi setną rocznicę odzyskania niepodległości, niewątpliwie jest to ważny powód do świętowania. Natomiast tryb wprowadzania w życie regulacji, ustanawiającej nieplanowany wcześniej dzień wolny kilkanaście dni wcześniej jest wyjątkowo niekorzystny z punktu widzenia przedsiębiorstw, w tym firm z sektora usług biznesowych, mówi Marcelina Godlewska, członek zarządu ABSL.

Przedstawiciele ABSL zwracają też uwagę, że nowe przepisy zostały uchwalone w pośpiechu, bez należytych konsultacji czy przedstawienia skutków wejścia w życie regulacji, co przyczynia się do wzrostu wśród firm i inwestorów poczucia niepewności w kwestiach regulacyjnych.

– Jednym z najważniejszych zadań ABSL jest promowanie atrakcyjności inwestycyjnej Polski, przekonywanie inwestorów, że warto u nas lokować centra nowoczesnych usług biznesowych.  Często rozmawiamy z inwestorami i widzimy ostatnio pewną ostrożność w podejmowaniu decyzji, m.in. ze względu na obserwowaną przez nich rosnącą niepewność w obszarze regulacyjnym. Takie kwestie jak zniesienie limitu składek na ZUS czy dodatkowy, niezaplanowany wcześniej dzień wolny sprawiają, że koszty przedsiębiorstw drastycznie rosną, mówi Paweł Panczyj, Chief Development Officer w ABSL.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Jas 2018-10-26 17:31:37
    Niemiecki korporacji są niepocieszone, leniwi Polacy znowu mają wolne.
  • wolny 2018-10-27 20:48:58
    zebyscie czasem z tego powodu nie po...chali biedaczki

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.