PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Akcja-rekrutacja – jak rozwijać rynek pracowników dla sektora nowoczesnych usług?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 06 gru 2016 12:21

Akcja-rekrutacja – jak rozwijać rynek pracowników dla sektora nowoczesnych usług? Uczestnicy sesji "Centra usług wspólnych. Akcja-rekrutacja – jak skutecznie rozwijać rynek pracowników dla sektora nowoczesnych usług we Wrocławiu" podczas Property Forum Wrocław

Zasoby ludzkie stają się jednym z największych wyzwań związanych z rozwojem biznesu - także we Wrocławiu. Jak poradzić sobie z problemem braku rąk do pracy? I czy współpraca uczelni z biznesem może być lekiem na kadrowe braki? O tym dyskutowali uczestnicy sesji "Centra usług wspólnych. Akcja-rekrutacja – jak skutecznie rozwijać rynek pracowników dla sektora nowoczesnych usług we Wrocławiu" podczas Property Forum Wrocław.

REKLAMA

Nauka i biznes to dwa różne światy, jednak potencjał płynący z synergii tych środowisk może przynieść zaskakujące efekty. Dlatego jednym z naturalnych kierunków - zdaniem prelegentów Property Forum Wrocław – powinna być kooperacja biznesu z uczelniami.

- Pielęgnujmy mądrość, jednak uczelnie muszą zastanowić się nad profilami absolwenta, który – oprócz zasobu wiedzy - powinien zdobyć inne kompetencje cenne dla przyszłych pracodawców – mówi Adam Jezierski, rektor Uniwersytetu Wrocławskiego, uczelni która zatrudnia 3,5 tys. pracowników i naucza 30 tys. studentów. - Dzięki zainicjowanym przez władze miasta programom wspierającym współpracę nauki z biznesem, kontaktom z przedsiębiorstwami staramy się sprostać oczekiwaniom rynku. Ścieżki są już przetarte i nic nie stoi na przeszkodzie, by tę współpracę dalej rozwijać.

Wsparciem w nawiązaniu współpracy biznesu i uczelni zajmuje się m.in. Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

- Wrocławskie uczelnie, na tle pozostałych szkół wyższych w kraju, mają bardzo duże doświadczenie we współpracy z biznesem. Realizowane są programy stażowe; staramy się również dostosowywać program nauczania do potrzeb przedsiębiorców. To jednak kropla w morzu potrzeb. Dużo jest pracy też po stronie przedsiębiorców – uważa Ewa Kaucz, wiceprezes zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej SA.

Cezary Madryas, rektor Politechniki Wrocławskiej, podkreśla, że kooperacja na linii: firma - uczelnia jest coraz lepsza, ale wciąż daleka od doskonałej. W przeszłości biznes chciał kupować licencje, gotowy produkt i w ogóle nie był zainteresowany badaniami. Z kolei środowisko naukowe chciało badać takie rzeczy, za które bierze się odpowiedzialność, można było zdobyć stopnie naukowe, ale wyniki nie zawsze miały wartość na rynku komercyjnym.

- Sytuacja uległa zmianie, ale wciąż nie jest to łatwa współpraca. Otacza nas przemysł zagraniczny, który ma własne laboratoria i w wielu przypadkach nie będzie inwestował w polskie badania – wyjaśnia rektor Politechniki Warszawskiej. - Widzę szansę w naszych, lokalnych przedsiębiorstwach, które postawią na programy badawcze – być może – o mniejszej skali, ale znaczące dla rozwoju biznesu. Najpierw jednak firmy muszą przełamać w sobie niechęć do długoterminowej inwestycji w badania i podjęcia ryzyka ich niepowodzenia, a naukowcy muszą uświadomić sobie, że ich praca musi być użyteczna dla biznesu – mówi.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA