PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Aranżacja biura kluczowa dla pokolenia Y i Z

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 paź 2015 17:11

Aranżacja biura kluczowa dla pokolenia Y i Z fot. Mikomax Smart Office

Pracodawcy coraz częściej szukają rozwiązań, które mogą poprawić efektywność zespołów i przyciągnąć talenty. Badania pokazują, że na większą produktywność pracowników i ich satysfakcję z pracy mogą wpływać drobiazgi takie jak: obecność w biurze różnych form sztuki, odpowiednia aranżacja kuchni czy ciekawe meble.

REKLAMA

Dla ponad 80 proc. pracowników dzieła sztuki w biurze poprawiają atmosferę pracy i wpływają na ich lepsze samopoczucie. Z kolei programiści, jedzący lunch w większych grupach w firmowej kuchni, programują średnio 10 proc. więcej kodów niż ci, którzy jedzą samotnie. Sprzedawcy sprzedają więcej, jeśli mają dostęp do automatu z kawą w bardziej strategicznym miejscu niż na uboczu, a ci, którzy pracują przy stojących biurkach, odnotowują większą efektywność w pracy średnio o 10 proc. Wiele ciekawych pomysłów na wzbogacenie biura mają sami pracownicy. Warto dać im swobodę w aranżacji przestrzeni – przekonują eksperci.

Nowoczesna aranżacja biura to już nie tylko estetyczne biurka i szafki. Coraz częściej to również zadbanie o szczegóły takie jak przestronna kuchnia z dużym stołem, murale na ścianach, artystyczne zdjęcia, designerskie przedmioty na biurkach, a nawet specjalne ściany dające możliwość pisania po nich. Zdaniem ekspertów, zapewnienie tzw. przestrzeni towarzyskiej i kreatywnej w miejscu pracy może przełożyć się na wzrost dobrego samopoczucia pracowników i ich efektywność, podnosząc ją o ok. 6 proc. Jest to szczególnie ważne dla przedstawicieli pokolenia Y, którzy już niedługo będą stanowić ¾ wszystkich pracowników, ale i dla osób z generacji Z, którzy w perspektywie 5-10 lat zaczną wchodzić na rynek pracy. Jak pokazują badania, dla młodych pracowników ważnym kryterium przy wyborze pracodawcy nie jest już tylko i wyłącznie pensja. Niemal 60 proc. zatrudnionych uznaje wygląd i organizację biura za ważne w ich codziennej pracy, a aż 81 proc. kandydatów chciałoby zobaczyć przyszłe biuro przed podpisaniem umowy. Dlatego coraz większą kontrolę nad wyglądem przestrzeni do pracy mają działy HR oraz sami pracownicy.

- Dobrym przykładem oddania przestrzeni biurowej w ręce pracowników był pilotażowy program uruchomiony w jednym z biur globalnej firmy ubezpieczeniowej. 150 pracowników testowało tam różne aranżacje, wskazując, które najlepiej odpowiadały ich potrzebom i pozwalały sprawnie realizować zadania. Wnioski były jednoznaczne – pracownicy byli najbardziej efektywni w przestrzeniach, w których nie narzucano im miejsca do pracy, a mogli je wybrać czy stworzyć sami. Praca przy kuchennym stole, przy biurku z regulacją blatu, umożliwiającym pracę na stojąco czy w specjalnie zaprojektowanych strefach – takie biura wspierały produktywność – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu Mikomax Smart Office.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA