PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biura serwisowe rosną w siłę

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 sie 2017 09:13

Biura serwisowe rosną w siłę fot. City Space

Do niedawna nowoczesne przestrzenie biurowe w prestiżowych lokalizacjach były dla początkujących przedsiębiorców praktycznie niedostępne. Nikt z liczących się na rynku nieruchomości graczy nie był zainteresowany wynajmem powierzchni niewielkim firmom, znajdującym się dopiero na początku drogi do świetnie prosperującego biznesu. Dziś jest zupełnie inaczej – ambitni przedsiębiorcy mogą wybierać wśród najlepszych lokalizacji w mieście, bez względu na obecną wielkość ich firmy.

REKLAMA

Każdego roku w Polsce powstaje kilkaset tysięcy nowych firm. Ogromną większość spośród nich, około 80 procent zakładają osoby, które wybierają samodzielność i decydują się na budowanie od podstaw własnego biznesu. 

Nowe możliwości przed małym i średnim biznesem otworzyli operatorzy biur serwisowanych. Dzięki nim w zasięgu początkujących przedsiębiorców pojawiły się najbardziej prestiżowe adresy nie tylko w Warszawie, ale również w miastach regionalnych. Ich oferta skierowana jest do firm liczących od jednego do kilkunastu pracowników.

– To rozwiązanie skrojone na miarę potrzeb firm, które znajdują się w początkowej fazie rozwoju i jednocześnie dynamicznie rosną – mówi Sebastian Rączkowski, dyrektor zarządzający CitySpace. W przypadku biur serwisowanych powiększenie zespołu z dnia na dzień nie stanowi najmniejszego problemu. 

– Bardzo przyjemnie jest patrzeć, jak firmy wynajmujące u nas stanowiska pracy zwiększają skalę swojej działalności. Charakterystyczną cechą naszego produktu jest to, że praktycznie w każdej chwili możemy udostępnić kolejne gabinety lub dodatkowe stanowiska pracy w otwartej, dedykowanej firmie przestrzeni – tłumaczy Rączkowski.

Ponieważ dla najemców biur serwisowanych kluczowa jest elastyczność, rozliczenia z operatorem odbywają się w oparciu o liczbę stanowisk pracy. Przedsiębiorca dostaje do dyspozycji w pełni wyposażone i gotowe do pracy biura, recepcję, kuchnię z gorącą kawą, strefę wypoczynku oraz inne przestrzenie wspólne, bez których żadna firma nie może się obyć. To wszystko w cenie stanowiska. Nie ma tu mowy o skomplikowanych i często bardzo zawiłych konstrukcjach umów, w których stawka czynszu za metr kwadratowy biura to tylko jeden z wielu elementów składowych faktury wystawianej przez właściciela lub zarządcę nieruchomości. Użytkownik biura serwisowanego nie martwi się o zapewnienie i koszty ochrony, sprzątania, czy wyposażenia części wspólnych. Każdy kto negocjował wynajem powierzchni biurowych w modelu konwencjonalnym wie, że wyprowadzenie tych obowiązków poza firmę to istotna oszczędność czasu i energii.

Dynamiczny rozwój biur serwisowanych to zjawisko obserwowane szczególne w ostatnim roku. Potencjał drzemiący w tym segmencie rynku dostrzegli największy działający w Polsce deweloperzy. Impuls do upowszechnienia oferty all-inclusive dla małych i średnich firm dał nieruchomościowy gigant – grupa Echo Investment. Przejęcie dwóch warszawskich centrów biznesowych oferujących biura serwisowane (działających dotychczas w ramach globalnej sieci Compass Offices) dało we wrześniu ubiegłego roku początek nowej marce CitySpace, która dziś dysponuje lokalizacjami również w Katowicach, Krakowie i Wrocławiu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.