PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biura XXI wieku już w Polsce. Poznaj 5 światowych trendów

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 sty 2016 09:37

Biura XXI wieku już w Polsce. Poznaj 5 światowych trendów fot. Fotolia

Możliwość wynajmowania biura nawet na jeden dzień, nowoczesne technologie, kreatywna aranżacja czy np. piątkowy reset w biurze, to przykłady nowych trendów, które docierają też do polskich biur. Jak pracują najbardziej innowacyjne firmy na świecie?

REKLAMA

 Trend 1 – elastyczność, czyli możliwość wynajmowania biura na krótki okres czasu, nawet na jeden dzień. Trend 2 – nowoczesne technologie dostępne na zawołanie: sprzęt najwyższej klasy, możliwość transmisji danych, chmura, obsługa IT. Trend 3 – kreatywna społeczność, która jest nagradzana bonusami i rabatami za wspieranie się w biznesie, co oznacza że tradycyjny networking, który koncentrował się wokół wymiany wizytówek podczas warsztatów, przybiera ekonomiczną formułę. Trend 4 – wnętrza urządzone w komfortowy i kreatywny sposób: wygodne fotele, kanapy, automaty do gier zręcznościowych lub kręgle. Trend 5 – piątkowy reset z darmowym barkiem uruchamianym po godzinie 14:00, czyli budowanie przekonania, że „aby wypocząć, wcale nie trzeba iść do domu”. Tak funkcjonuje np. amerykańska firma WeWork. W Polsce na tym poziomie działa Compass Offices.

Wszystko zaczęło się w 2010 roku w Nowym Jorku. Wtedy bowiem powstała firma WeWork, która dostarcza wspólną, dobrze wyposażoną przestrzeń do pracy przedsiębiorcom prowadzącym niewielkie firmy, freelancerom oraz właścicielom start-upów. W tym roku, czyli zaledwie pięć lat później, magazyn Fast Company sklasyfikował WeWork na 15 miejscu rankingu "Najbardziej innowacyjnych firm na świecie”.

Bocce zamiast kawy przy biurku

W uzasadnieniu werdyktu czytamy: “Powiedzieć, że WeWork to tylko kolejna przestrzeń co-workingowa, to jak powiedzieć, że Starbucks to tylko kolejna kawiarnia.” Ci, którzy widzieli przestrzeń któregokolwiek z oddziałów firmy wiedzą, że bardziej przypomina designerskie lobby hotelowe, niż nudny open-space. Ale choć estetyka wnętrza jest dla założycieli WeWork niezwykle ważna, podobnie jak wyposażenie go w nowoczesny sprzęt biurowy i najnowsze zdobycze technologii, kluczem do sukcesu okazała się umiejętność zidentyfikowania jeszcze jednej potrzeby osób, które zazwyczaj pracują samodzielnie – bycia częścią większej, kreatywnej społeczności. CEO firmy - Adam Neumann - podkreśla, że jego najemcy nie są już skazani na swoje małe biznesy. Stanowią teraz część większej grupy, której członkowie realizują własne, partykularne cele. WeWork koncertuje się na budowaniu fizycznej społeczności, korzystając z wielu różnych narzędzi. W biurach znajdują się przestrzenie do wspólnego podejmowania aktywności sportowej (można zagrać w bocce czy kręgle) oraz automaty do gier zręcznościowych. W czasie godzin pracy organizowane są różnego typy warsztaty edukacyjne, mające wzbogacać wiedzę i umiejętności poszczególnych członków społeczności oraz szereg imprez towarzyskich, których celem jest nawiązanie kontaktów biznesowych z osobami, które pracują na tej samej przestrzeni biurowej.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.