PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biuro potrzebne od zaraz

  • Autor: Joanna Blumert, Cushman&Wakefield
  • 15 gru 2017 15:21

Biuro potrzebne od zaraz Fot. Fotolia

Proces poszukiwania biura to ogromne wyzwanie. Można się do niego jednak odpowiednio przygotować. Zapewni to większy komfort pracy wszystkim osobom bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanym w cały proces oraz – co ważniejsze – znaczące korzyści dla najemcy, również z finansowego punktu widzenia. Najem i przygotowanie do przeprowadzki to jeden z tematów przewodnika stworzonego specjalnie z myślą o firmach z sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Jego autorami są: Cushman&Wakefield oraz Hays Poland we współpracy z HB Reavis i Bene.

REKLAMA

Należy zacząć od przygotowania harmonogramu procesu, który zdefiniuje kluczowe daty, określi czas trwania projektu oraz skład zespołu. Ustalenie daty rozpoczęcia poszukiwania biura musi zostać poprzedzone dokładną analizą potrzeb danego podmiotu. W inny sposób będziemy budować ramy czasowe projektu dla małego biura, mniejszej organizacji, lokalnego podmiotu, a inaczej dla kilkutysięcznej powierzchni, firmy globalnej, z pierwszą siedzibą w danym kraju. Dlatego właśnie optymalnym rozwiązaniem jest zaangażowanie menedżera projektu posiadającego wiedzę dotyczącą rynku nieruchomości oraz doświadczenie w przeprowadzaniu podobnych procesów.

Pierwszy etap – analiza potrzeb

Potrzeby rozumiane są bardzo szeroko – dotyczą zarówno lokalizacji, potrzeb kadrowych, standardu budynku i powierzchni, jak i komunikacji oraz udogodnień. Proces ten wymaga zaangażowania wielu stron – przedstawicieli kadry zarządzającej, osób z działu finansów, HR i IT. Współpraca decydentów jest pierwszym krokiem do przeprowadzenia efektywnego procesu, który uwzględni potrzeby wszystkich linii biznesowych, planowany przez firmę rozwój biznesu oraz oczekiwania kadry zarządzającej różnych szczebli i pracowników.

Drugi etap - faza poszukiwania i negocjacji

Kolejnym krokiem jest wytypowanie nieruchomości, które spełniają powyższe kryteria, a następnie wysłanie zapytań o ofertę. Należy założyć, że proces zapytań ofertowych będzie składał się z 3 etapów zakończonych negocjacjami z wybraną, preferowaną opcją.

Oprócz sfery finansowej negocjacje obejmują wiele aspektów pozafinansowych m.in. projektowanie, wykończenie oraz termin dostarczenia powierzchni. Naturalnie pojawia się też pytanie, na jakim etapie należy rozpoczynać rozmowy dotyczące wskazanych obszarów. Zasada jest prosta – im wcześniej, tym lepiej. Zasygnalizowanie potrzeb i oczekiwań w początkowej fazie pozwoli uniknąć rozczarowań i niespodzianek w przyszłości oraz oszczędzi czas partnerów biznesowych zaangażowanych w proces.

Rozmowy dotyczące poszczególnych obszarów, takich jak kwestie finansowe, standard wykończenia, termin i sposób dostarczenia powierzchni oraz koszty jej przygotowania, w optymalnym scenariuszu powinny się toczyć równolegle i być prowadzone przez dedykowane zespoły koordynowane przez menedżera projektu.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.