PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biuro przyszłości musi podążać za zmianami

  • PropertyDesign.pl
  • 16 cze 2016 11:24

Biuro przyszłości musi podążać za zmianami Biuro Cathay Pacific w Krakowie, fot. Grupa Nowy Styl

Temat zarządzania zmianą od lat pozostaje aktualny. Guru zarządzania zmianą, John Kotter, w książce Leading Change, opublikował wyniki swoich badań, które wykazały, że jedynie 30 proc. procesów zmian zostaje przeprowadzonych skutecznie.

REKLAMA

Ten niski wynik wywołał falę zainteresowania wśród kadry zarządzającej. Wiele milionów dolarów wydano na publikacje, warsztaty i konferencje próbujące odpowiedzieć na pytanie: jak skutecznie wdrażać zmiany? W 2008 roku badania efektywności wdrażania zmian zostały powtórzone przez McKinsey&Company. Wyniki pokazały, że nadal jedynie 30 proc. tego typu procesów kończy się sukcesem. Wyniki badań firmy IBM na temat zarządzania zmianą były jeszcze mniej optymistyczne. W środowisku biznesowym pojawił się wniosek, że potrzeba zarządzania zmianą jest coraz większa, a nasze możliwości radzenia z nią - coraz mniejsze.

12 maja w Krakowie podczas konferencji ASPIRE "The dragon wakes" odbył się panel dyskusyjny "Change is everywhere. Changing perceptions of workspace". Dyskusja została poprowadzona przez Martę Badurę, Konsultanta ds. badań i rozwoju przestrzeni pracy w Grupie Nowy Styl. Eksperci z zakresu HR, real estate i facility management połączyli siły, by kompleksowo przeanalizować zmiany związane ze środowiskiem pracy i odpowiedzieć na pytanie: jak będzie wyglądało biuro przyszłości?

Zmiana charakteru pracy

Początek dyskusji skupił się na określeniu najważniejszych bieżących zmian w środowisku pracy: charakterze wykonywanych zadań, możliwości i oczekiwań pracowników oraz zmiany pokoleniowej i mentalnej na rynku pracy.

- Jedną z najważniejszych zmian w środowisku pracy jest zmiana charakteru i stylu wykonywanych obowiązków. Coraz więcej ludzi pracuje umysłowo, wykonując zadania, które wymagają kreatywności i zaangażowania. Do lamusa odchodzą zadania rutynowe, powtarzalne i nie wymagające zbytniego zaangażowania i wiedzy. Obecnie pracodawcy poszukują tzw. knowledge workers, którzy wysoko stawiają oczekiwania w związku ze swoim stanowiskiem pracy. Z doświadczenia wiemy, że często pobudką do zmiany biura jest szukanie sposobów zmotywowania coraz bardziej wymagających pracowników, których warunki finansowe nie motywują już tak jak jeszcze kilkanaście lat temu - mówiła Karolina Manikowska, dyrektor Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy w Grupie Nowy Styl.

Pokoleniowość czy teoria ageless?

Zmiany nastąpiły również w strukturze wiekowej pracowników. Wydłużający się wiek aktywności zawodowej sprawił, że we współczesnym biurze spotykają się 4 pokolenia, każde z zupełnie inną specyfiką. Tradycjonaliści, czyli najstarsze pokolenie, dla których największą wartość stanowi stabilność zawodowa oraz szacunek do pracy i pracodawcy. Millenialsi, czyli pewni siebie fani technologii i elastyczni egoiści. Te dwa bieguny podejścia i sposobu pracy funkcjonują w jednym biurze razem z generacją X i powoli również pokoleniem Z.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.