PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Biuro skrojone pod start-up

Biuro skrojone pod start-up
Dot Office. Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 lip 2019 07:54

Start-up’y od samego początku swojej działalności stają przed licznymi wyzwaniami jak wysokie ryzyko przedsięwzięcia, duże koszty inwestycji, a także trudności logistyczno-organizacyjne. Poza strategicznymi wyzwaniami, jakim muszą stawić czoła nowo utworzone przedsiębiorstwa, pojawia się także konieczność organizacji wewnętrznej firmy. Wiążę się z tym także kwestia wyboru siedziby. Właściciele start-up’ów zdają sobie sprawę, że dobrze zorganizowana firma jest o wiele skuteczniejsza w swoich działaniach. Na co więc zwrócić uwagę, wybierając biuro dla start-up’u?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 lip 2019 07:54

Nowo utworzone przedsiębiorstwa, znane również jako start-up’y od samego początku swojej działalności stają przed licznymi wyzwaniami. Wysokie ryzyko przedsięwzięcia, duże koszty inwestycji, a także trudności logistyczno-organizacyjne – to tylko niektóre z nich. O ile dwie pierwsze kwestie uznawane są za priorytetowe, zaplecze funkcjonalne firmy często traktowane jest po macoszemu. Młodzi przedsiębiorcy, skuszeni wizją szybkich zysków i sukcesów zapominają o takich aspektach jak koordynacja życia firmy czy siedziba. Zdarza się, że na potrzeby biura początkującego przedsiębiorstwa adaptowane jest mieszkanie, dom, czy inna przestrzeń nieprzystosowana do działalności firmy. 

– Doświadczenie pokazuje, że odpowiednio zorganizowane życie wewnątrz firmy może wymiernie przełożyć się na jej funkcjonowanie na zewnątrz. Komfortowa i przystosowana do potrzeb przedsiębiorstwa siedziba ułatwia sprawny przepływ informacji między działami, umożliwia też częste spotkania z klientami bez konieczności wybierania miejsca i podróży – mówi Maciej Kamiński, Wiceprezes Buma Service.

Biuro dla start-up’u – najczęstsze problemy

Pierwszą przeszkodą, z jaką mierzą się właściciele start-up’ów, są ograniczenia budżetowe – na początkowym etapie działalności liczy się dla nich każda złotówka. Nie mogą oni sobie pozwolić na nierozważną politykę finansową firmy. Z kolei koszty wynajmu powierzchni w biurowcach są wysokie. Gdy pracownicy pracują z różnych miejsc, ciężko jest wypracować uniwersalne modele działania i nawiązać więzi. Bez siedziby trudno jest przeprowadzać spotkania wewnętrzne, burze mózgów czy przyjmować klientów. Takie rozproszenie utrudnia też m.in. szkolenie nowych pracowników. 

Wynajmujący powierzchnie biurowe często chcą mieć pewność, że powierzają je wypłacalnemu i rzetelnemu najemcy. Mogą więc zażądać zaświadczeń o dochodach firmy czy nawet prognozy wpływów. Startująca firma nie zawsze jest w stanie przedstawić takie dane. Odstraszać mogą także długie okresy wynajmu. Start-up’y nie zawsze są w stanie prognozować dochody i przyszłość firmy w dłuższej, nawet kilkuletniej perspektywie. Stąd ich właściciele często decydują się jednak na mniej komfortowe i zobowiązujące siedziby, rezygnując z długoterminowych zobowiązań.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.251.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.