PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biuro tam, gdzie talenty. Workplace Strategy kluczowa dla firm

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 28 lis 2018 14:06

Biuro tam, gdzie talenty. Workplace Strategy kluczowa dla firm Fot. Fotolia

Większość firm postrzega nieruchomości już nie tylko jako miejsce pracy, ale przede wszystkim jako efektywne narzędzie HR-owe, służące do pozyskania i utrzymania talentów, co – jak wynika z przeprowadzonej przez Cushman & Wakefield wraz z CoreNet Global ankiety – jest obecnie największym wyzwaniem dla korporacji na całym świecie.

REKLAMA

 

Raport What Occupiers Want - Global Survey 2018 wskazuje, że dominującą strategią lokalizacji wciąż są centralne klastry biznesowe. Ten trend utrzymuje się we wszystkich trzech badanych regionach – Północna Ameryka, EMEA i APAC. Obserwowane jest zwiększone zainteresowanie firm powrotem z przedmieść i obrzeży do aglomeracji miejskich i centrów miast. Dobra lokalizacja biura i atrakcyjne miejsce pracy znacznie ułatwiają bowiem rekrutację nowych pracowników.

Oprócz dostępu do pracowników i presji na ograniczanie kosztów, kluczowymi czynnikami mającymi wpływ na decyzje związane z wyborem nieruchomości ma również usprawnienie działalności operacyjnej (operational excellence), a także innowacje oraz relacje z klientami. Dostęp do talentów i rosnąca potrzeba innowacyjności opartej na współpracy sprawiają, że ponad 40% badanych korporacji podejmuje decyzję o lokalizacji w klastrze branżowym. W przypadku sektora life science współczynnik ten osiąga nawet 75%.

- Nasze badania pokazały, że aspekty uznawane dotychczas za obszary i wyzwania HR-owe, stają się obecnie priorytetem i wyzwaniem również dla działów Corporate Real Estate, dla których przez lata głównym kryterium w strategiach lokalizacji firm były koszty. Obecnie lokalizacja musi spełniać wszystkie cele operacyjne i biznesowe, a jednocześnie stanowić o innowacyjności i wyróżniać firmę wśród konkurencji – mówi Magdalena Stańczuk z Workplace Strategy, Cushman & Wakefield. 
Elastyczne modele pracy

Z badań wynika również, że rośnie zainteresowanie przestrzeniami coworkingowymi, jako alternatywy lub komplementarnej opcji dla biur standardowych, a firmy widzą w nich szansę na stworzenie kreatywnego środowiska pracy oraz przyciągnięcie utalentowanych freelancerów do – często uważanych za niedostępne – biur dużych korporacji.

- Globalni liderzy podkreślają, że przestrzeń pracy odgrywa dziś ogromną rolę w pozyskiwaniu talentów. Ważny jest również fakt, że firmy borykają się obecnie nie tylko z samym zdobyciem pracowników, ale również z ich zatrzymaniem, a oczekiwania pracowników w kwestii miejsca pracy są obecnie bardzo wysokie. Ma być ono oryginalne i atrakcyjne, ma wspierać kreatywność i innowacyjność, gwarantować dobre samopoczucie i komfortowe warunki, a także promować zdrowe nawyki, np. aktywność fizyczną czy ekologię – podkreśla Magdalena Stańczuk.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.