PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biurowe magnesy. Jak przyciągnąć i zatrzymać pracownika

  • Autor: Edyta Pietranis, konsultant w Dziale Reprezentacji Najemcy, JLL
  • 07 wrz 2016 00:00

Biurowe magnesy. Jak przyciągnąć i zatrzymać pracownika

Co zrobić, aby pracownicy chętnie przychodzili do biura? Czy powierzchnia zajmowana przez firmę może wspierać produktywność, kreatywność, wpływać na dobre samopoczucie?

REKLAMA

Kiedyś mówiono, że najważniejsze w wyborze nowego biura są słynne „3L”, czyli lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Jest to oczywiście jedno z najważniejszych kryteriów wyboru, ale w dobie dużych możliwości (w Polsce mamy obecnie ponad 8,6 miliona metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni biurowych) liczy się dobry dojazd samochodem, dostęp do środków transportu publicznego, usługi w okolicy, otoczenie, oferta gastronomiczna i rozrywkowa czy odległość od uczelni.

Jakość

Bardzo ważnym elementem przy wyborze nowego biura jest standard budynku i jakość samej powierzchni. O wysokim standardzie budynku świadczą m.in. architektura, aranżacja wnętrz, elegancka recepcja / lobby, estetyczne, dobrze zaprojektowane części wspólne w budynku, parkingi dla samochodów i rowerów, windy, wysokiej jakości instalacje, nowoczesne systemy zarządzania budynkiem (BMS), okablowanie strukturalne do komputerów czy profesjonalne zarządzanie budynkiem. Coraz więcej firm zwraca uwagę na udogodnienia w samym budynku (bankomat, apteka, drogeria, kantyna, kawiarnia, fitness, przedszkole, prysznice dla rowerzystów), a także sprawdza czy budynek posiada ekologiczny certyfikat, który zazwyczaj ma wpływ na koszty operacyjne i jakość środowiska pracy.

Jasność

Praca w pomieszczeniach z dostępem do światła dziennego sprawia, że jesteśmy lepiej zmobilizowani i mamy więcej energii. Nowoczesne biurowce posiadają zazwyczaj okna od podłogi do sufitu, aby zapewnić dobry dostęp oświetlenia naturalnego. Coraz więcej najemców powierzchni biurowych zwraca także uwagę na piękny widok z okna. Dobre biuro oprócz dostępu światła naturalnego powinno także zapewniać nowoczesne systemy oświetlenia - coraz popularniejsze są systemy LED czy świetlówki ze statecznikami elektronicznymi wysokiej częstotliwości.

Oddech

Niezależnie od systemu klimatyzacji - czy jest to system klimakonwektorów (tzw. fan coili), czy tzw. belki chłodzące, czy też najnowsze rozwiązanie VRF – wszystkie powinny być nowoczesne, wydajne i ciche. Powinny się także charakteryzować dużą efektywnością oraz łatwością rearanżacji. Na przestrzeniach typu „open space” bardzo ważne jest zapewnienie dużej ilości powietrza nawiewanego, aby pracownicy mieli czym oddychać i po prostu czuli się lepiej.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.