PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biznes i technologia VR w łódzkim Idea Hub

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 12 kwi 2018 12:01

Biznes i technologia VR w łódzkim Idea Hub fot. mat. pras.

W najbliższy czwartek, 19 kwietnia o godzinie 19:00, w łódzkim Idea Hub odbędzie się bezpłatne spotkanie networkingowe. Bartosz Gajdziński, właściciel Virtual House opowie o tajnikach prowadzenia biznesu wykorzystującego technologię VR (Virtual Reality).

REKLAMA

Raport VR-owa ewolucja marketingu 2017 przedstawia w jaki sposób działa technologia VR. Publikacja opisuje, że przebywanie w wirtualnym świecie możliwe jest poprzez użycie specjalistycznych gogli, zakrywających całe pole widzenia użytkownika. Rzeczywistość zostaje zastąpiona środowiskiem wygenerowanym komputerowo. Dodatkowe kontrolery i sensory wzmagają iluzję przeniesienie ciała użytkownika do innej, wirtualnej przestrzeni. Przekaz wzmacnia przestrzenny dźwięk 3D, wzmacniający iluzję poruszania się po symulowanym świecie, pozorującym prawdziwą rzeczywistość.

Z kolei Goldman Sachs zakłada, że w przeciągu najbliższych 10 lat Virtual Reality ma szansę wyprzedzić rynek tradycyjnej telewizji. Dlaczego eksperci przewidują aż taką ekspansję technologii VR? Kluczowym elementem technologii VR jest jego immersyjność, zwana zjawiskiem XXI wieku. Polega na pochłanianiu ludzi przez wirtualną rzeczywistość poprzez tzw. zanurzenie zmysłów. Wykracza się wówczas poza sferę doznań fizycznych, a wkracza w sferę odczuć psychologicznych. Zjawisko percepcji jest bezpośrednio związane z odbiorem świata zewnętrznego przez mózg, a więc odbiór zależy w pełni od informacji dostarczanych z naszych zmysłów. Wzrok łatwo jest oszukać, to dlatego w kinie 3D odchylamy się na widok zbliżającego się do nas obiektu pozostającego na ekranie. Na tych zjawiskach oparta jest właśnie imersja. Piotr Sitarski, profesor Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego w swojej publikacji pt. „Wstępna charakterystyka rzeczywistości wirtualnej” zaznacza, że podstawą zanurzenia nie jest fizjologiczne złudzenie, ale możliwość działania w innym świecie.

Coraz więcej branż za VR-em

Technologia VR znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach. W branży rozrywkowej, od której właściwie rozpowszechnienie tej technologii się rozpoczęło, jest ona wykorzystywana w grach komputerowych, tworząc rzeczywistość, której nie odda żaden komputer. Pojawiają się również filmy, które można oglądać za pomocą gogli VR w pełnej panoramie. Dzięki temu widz może skupić się na wybranym przez siebie kadrze, a nie tym narzuconym przez reżysera. Kolejnymi dziedzinami, którym wirtualna rzeczywistość stwarza coraz większe możliwości jest medycyna, w której lekarze mają dokładniejszy wgląd w dolegliwości pacjentów, bankowość, która wprowadza wirtualne spotkania z doradcą finansowym, a także inżynieria, podróże, handel nieruchomościami czy marketing.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.