PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biznes idzie do Krakowa. Jak wzmacniać przewagę inwestycyjną stolicy Małopolski?

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 gru 2017 13:00

Biznes idzie do Krakowa. Jak wzmacniać przewagę inwestycyjną stolicy Małopolski? Fot. PTWP

Dobrze wykształcone kadry i rozpoznawalna marka to atuty, które nieustannie przyciągają biznes do Krakowa i regionu. Nikt nie ma wątpliwości, że Kraków to magnes, że Kraków to marka. Ale rozwój nie jest dany raz na zawsze. Inwestorom doskwierają m.in. brak planów zagospodarowania i mała podaż gruntów inwestycyjnych - mówili uczestnicy sesji inauguracyjnej Property Forum Kraków.

REKLAMA

Dla biznesu znakiem rozpoznawczym Krakowa jest potencjał demograficzny i naukowy, w tym dostępność dobrze wykształconej kadry, korzystne położenie geograficzne czy istnienie specjalnej strefy ekonomicznej. Na czym jeszcze polega przewaga konkurencyjna Krakowa i siła biznesowa tego ośrodka? - Siła Krakowa to ludzie. Za dwadzieścia lat obudzimy się w aglomeracji o skali Warszawy, liczącej 2-3 miliony mieszkańców - zapowiada Jerzy Donimirski, prezes zarządu, Hotele Donimirski.

Nie bez przyczyny około 10 lat temu firma HSBC wybrała Kraków jako jedyne miejsce w Europie na swoje centrum nowoczesnych usług. - Siłę miasta potwierdza ostatni ranking Tholons, w którym Kraków jest uznawany za jedno z najlepszych miast do lokowania inwestycji z naszej branży. Obecnie zajmuje 8 miejsce na świecie - mówi Marcin Gębala, Real Estate Manager, HSBC Global Service Centre. - Jesteśmy w Krakowie od 10 lat i zatrudniamy tu 2,6 tys. pracowników. Wkrótce będzie to już 3 tys. - zdradził.

Sektor usług BPO/SSC rośnie w Krakowie, a to przekłada się m.in. na wyniki sektora centrów handlowych. W tym roku ruszyło CH Serenada, w planach jest rozbudowa. - Kraków pod względem handlowym dorównał Warszawie. Biznes w Krakowie rośnie i to przekłada się też na centra handlowe. Mieszkańcy mają wysoką siłę nabywczą i stąd nasza decyzja o otwarciu Serenady i plany dalszego powiększenia kompleksu - mówi Maciej Kiełbicki, członek zarządu, dyrektor zarządzający, Mayland Real Estate.

23 uczelnie wyższe, kształcące 180 tys. studentów na kilkuset kierunkach - z potencjału demograficznego i naukowego korzystają takie firmy jak Selvita. Jak mówi Bogusław Sieczkowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający, Selvita, spółka prężnie rozwija się w Krakowie, w planach wielki kompleks laboratoryjno-biurowy. Ale są też ograniczenia. - Pamiętajmy, że nowoczesny biznes pojawił się w Krakowie z powodu niskich kosztów pracy. To był nasz główny atut. To się jednak zmieniło. Dziś ten argument mają też inne lokalizacje - wyjaśnia.

  • 1
  • 2
  • Marcin 2017-12-07 09:15:17
    Jako że co miesiąc bywam w Krakowie to zaczyna mnie przerażać ta hotelowa zabudowa w centrum (Rynek, Kazimierz). Rozumiem, że w tym kierunku zmierzają potrzeby miasta, ale osobiście wolę mniejsze i bardziej kameralne hoteliki jak krakowska Panorama, a nie te molochy powstające w centrum...

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.