PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

BPO stawia na młodych

  • www.pulshr.pl
  • 28 maj 2015 07:54

– Aby utrzymać i ugruntować polską siłę centrów usług wspólnych, potrzebna jest zmiana mentalności i myślenie kategoriami firm międzynarodowych – mówi Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group.

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu o lokowaniu centrów usług SSC/BPO w Polsce decydowały głównie niskie koszty pracownicze. Czy teraz jest inaczej?

Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group, wiceprezes ds. PR & marketingu w ABSL: – I tak, i nie. Koszty funkcjonowania centrów biznesowych w Polsce są sporo niższe niż w Europie Zachodniej czy w Skandynawii. Ten aspekt niewątpliwie jest naszą zaletą. Jednocześnie istnieje wiele krajów, które są w stanie zaproponować jeszcze mniejsze koszty, w szczególności kraje azjatyckie.

To jednak nie jedyny atut naszego kraju. Inwestorów do Polski przyciągają kwalifikacje pracowników i statystyki. Inwestor szukający miasta, w którym mógłby ulokować swój biznes, trafia w Polsce na solidne dane statystyczne, które mu pokazują, że w danym regionie może liczyć na wielotysięczną rzeszę pracowników mających branżowe doświadczenie.

Co zatem wyróżnia polskich pracowników?

– Zdecydowanie naszym walorem jest przedsiębiorczość i pracowitość. Polacy wykazują duże zaangażowanie i dają z siebie bardzo wiele. Cechy te doceniają zagraniczni inwestorzy, choć do niedawna w wielu krajach Europy krążyły negatywne opinie na temat polskich pracowników, nawiązujące do Greków czy Włochów.

Kompetencje kadry są magnesem dla inwestorów, a jednak branża BPO to głównie młodzi. Dlaczego?

– Faktycznie w sektorze usług biznesowych przeważają ludzie młodzi, jednak średnia wieku rośnie wraz z rozwojem branży BPO w Polsce. Jeszcze pięć lat temu wynosiła 25 lat, dziś – 30.

Firmom, które w ostatnich latach rozpoczęły działalność w Polsce, nie zależy tylko i wyłącznie na efektywności młodych, która jest bardzo wysoka w sektorze BPO. Spółki szukają pracowników, których mogą sami sprofilować według własnych potrzeb. Młodzi nie mają żadnych uprzedzeń i nawyków nabytych u poprzednich pracodawców. Ich umysły są otwarte, dlatego są w stanie przedstawić nowe pomysły dotyczące realizacji coraz bardziej skomplikowanych procesów, którymi zajmują się centra biznesowe.

Drugi powód jest związany ze znajomością języka obcego, która jest niezwykle istotna w branży, ponieważ jest spoiwem komunikacyjnym w multinarodowych zespołach. Około 20 proc. zatrudnionych w firmach z sektora to pracownicy ściągani z zagranicy. To właśnie młodzi władają biegle językiem angielskim. Dodatkowo znają drugi język obcy.

Przeczytaj więcej

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.