PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

BPO stawia na młodych

  • www.pulshr.pl
  • 28 maj 2015 07:54

– Aby utrzymać i ugruntować polską siłę centrów usług wspólnych, potrzebna jest zmiana mentalności i myślenie kategoriami firm międzynarodowych – mówi Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group.

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu o lokowaniu centrów usług SSC/BPO w Polsce decydowały głównie niskie koszty pracownicze. Czy teraz jest inaczej?

Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group, wiceprezes ds. PR & marketingu w ABSL: – I tak, i nie. Koszty funkcjonowania centrów biznesowych w Polsce są sporo niższe niż w Europie Zachodniej czy w Skandynawii. Ten aspekt niewątpliwie jest naszą zaletą. Jednocześnie istnieje wiele krajów, które są w stanie zaproponować jeszcze mniejsze koszty, w szczególności kraje azjatyckie.

To jednak nie jedyny atut naszego kraju. Inwestorów do Polski przyciągają kwalifikacje pracowników i statystyki. Inwestor szukający miasta, w którym mógłby ulokować swój biznes, trafia w Polsce na solidne dane statystyczne, które mu pokazują, że w danym regionie może liczyć na wielotysięczną rzeszę pracowników mających branżowe doświadczenie.

Co zatem wyróżnia polskich pracowników?

– Zdecydowanie naszym walorem jest przedsiębiorczość i pracowitość. Polacy wykazują duże zaangażowanie i dają z siebie bardzo wiele. Cechy te doceniają zagraniczni inwestorzy, choć do niedawna w wielu krajach Europy krążyły negatywne opinie na temat polskich pracowników, nawiązujące do Greków czy Włochów.

Kompetencje kadry są magnesem dla inwestorów, a jednak branża BPO to głównie młodzi. Dlaczego?

– Faktycznie w sektorze usług biznesowych przeważają ludzie młodzi, jednak średnia wieku rośnie wraz z rozwojem branży BPO w Polsce. Jeszcze pięć lat temu wynosiła 25 lat, dziś – 30.

Firmom, które w ostatnich latach rozpoczęły działalność w Polsce, nie zależy tylko i wyłącznie na efektywności młodych, która jest bardzo wysoka w sektorze BPO. Spółki szukają pracowników, których mogą sami sprofilować według własnych potrzeb. Młodzi nie mają żadnych uprzedzeń i nawyków nabytych u poprzednich pracodawców. Ich umysły są otwarte, dlatego są w stanie przedstawić nowe pomysły dotyczące realizacji coraz bardziej skomplikowanych procesów, którymi zajmują się centra biznesowe.

Drugi powód jest związany ze znajomością języka obcego, która jest niezwykle istotna w branży, ponieważ jest spoiwem komunikacyjnym w multinarodowych zespołach. Około 20 proc. zatrudnionych w firmach z sektora to pracownicy ściągani z zagranicy. To właśnie młodzi władają biegle językiem angielskim. Dodatkowo znają drugi język obcy.

Przeczytaj więcej

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA