PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Branża call center mocniejsza od górnictwa

  • www.pulshr.pl
  • 24 cze 2014 09:15

Branża call center mocniejsza od górnictwa

– Mimo dynamicznego rozwoju zawodu telemarketera, wciąż mówi się o nim niewiele i zazwyczaj nie najlepiej – uważa Maciej Wielkopolan, prezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. Jednocześnie sektor call center zatrudnia więcej osób niż górnictwo.

REKLAMA

Firmy z jakiej branży decydują się na outsourcing działań telemarketingowych, a które na otwarcie własnego CC?

Maciej Wielkopolan, prezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB: - Nie ma prostej reguły, zazwyczaj jest to kwestia rachunku ekonomicznego. Decydujące znaczenie przy wyborze modelu prowadzenia działań telemarketingowych ma ich skala. Firmy telekomunikacyjne, sieci kablowe, telewizje płatne czy firmy finansowo-ubezpieczeniowe prowadzące masowe działania telemarketingowe mają najczęściej swoje własne, bardzo rozbudowane call center, liczące kilkaset stanowisk. W takich przypadkach budowa tego typu struktury wewnątrz firmy wydaje się przedsięwzięciem sensownym, ale wciąż niewykluczającym korzystania z usług wyspecjalizowanych outsourcingowych firm telemarketingowych.

Rozbudowywanie wewnętrznego call center o dodatkowe stanowiska na potrzeby realizacji jednego projektu jest nieopłacalne, dlatego nawet największe firmy w takich wypadkach decydują się na skorzystanie z usług zewnętrznych dostawców. Wybór modelu działania zależy nie tyle od branży, ile od skali i częstości prowadzonych działań. Elementy te determinują, czy bardziej opłaca się stworzenie wyspecjalizowanej jednostki w ramach organizacji, czy być może powierzenie tych działań zewnętrznym podmiotom.

Jak stworzyć call center, aby odnieść sukces?

- Przystępując do planowania działań telemarketingowych w firmie, należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki sposób chcemy je wykorzystać. Decyzja o wyborze modelu tych działań: stworzeniu własnego call center lub skorzystaniu z usług zewnętrznych powinna być przemyślana i wynikać ze strategii firmy. Dlatego szczególnie ważne jest zdefiniowanie celów planowanych działań telemarketingowych - należy odnieść je do sytuacji na rynku i do działań konkurencji.

Jednak najważniejszym krokiem w tworzeniu call center jest odpowiedni dobór narzędzi i ludzi. Warto pamiętać, że to właśnie konsultanci mający bezpośredni kontakt z klientem będą wizytówką firmy. Dlatego należy zadbać, aby reprezentowały nas odpowiednie osoby. Niezwykle ważne jest organizowanie dla nich szkoleń, nie tylko z wiedzy o produkcie czy z technik sprzedażowych, ale również z zakresu umiejętności interpersonalnych, komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem itp. Jeśli starannie określimy telemarketingowe cele firmy, zadbamy o profesjonalny sprzęt i odpowiednią jakość obsługi, mamy ogromne szanse na osiągnięcie sukcesu. 

Przeczytaj więcej

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA