PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Branża fit-out przeżywa boom. A oni mają apetyt na jeszcze większy kawałek tortu

Branża fit-out przeżywa boom. A oni mają apetyt na jeszcze większy kawałek tortu
Piotr Charemski i Aleksander Nowakowski, założyciele firmy Total Sec, fot. Total Sec
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 kwi 2019 11:39

Są specjalistami od projektowania systemów teletechnicznych i elektrycznych. Lubią wyzwania i nie boją się trudnych projektów. Dlatego kilka lat temu poszli w kierunku fit-outu. Rosną w siłę i niedługo konkurencja jeszcze bardziej poczuje ich oddech na plecach. Rozmawiamy z Piotrem Charemskim i Aleksandrem Nowakowskim, założycielami firmy Total Sec.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 kwi 2019 11:39

A.N.: Jeśli pojawiają się problemy techniczne na budowie, to często rozwiązujemy je na miejscu z naszą kadrą.

P.Ch. Ścianki kartono-gipsowe może postawić każdy. Natomiast tego, czego nie widać - to co jest np. nad sufitem, kwestia BMS, sterowań, kwestia sygnalizacji pożaru - jak to zaprojektować - w wielu firmach tego nie potrafią i muszą korzystać z usług podwykonawców, my to robimy we własnym zakresie.

Wspomnieli panowie, że odczuwają boom na rynku biurowym - szczególnie w Warszawie. Spotkałam się z pewnymi obawami ze strony architektów, że w końcu osiągniemy górkę, a potem czeka nas spadek. Po pierwsze zabraknie nowych firm, które nakręcają rynek projektami biur, a po drugie te, które postawiły już na nowy design, szybko go nie zmienią...

P.Ch.: Mam zupełnie inne odczucia. Jest bardzo dużo firm, które myślą o zmianie lub remoncie biura. Choć zauważamy tendencję wzrostu kosztów pracy, a także cen materiałów. Dlatego wiele firm nie ma budżetu na generalny remont, tylko bardziej na lifting przestrzeni.

Kolejną istotną kwestią są budynki biurowe, które się "zestarzały". Tam architektura nie jest już wystarczająca, aby spełnić wymagania dzisiejszego najemcy. Dziś się mówi o rynku pracownika, który zwraca coraz większą uwagę na design biura. Nikt już nie chce pracować w starych biurach, gdzie jest przestarzała klimatyzacja, nie ma miejsca parkingowego czy odpowiedniej wokół infrastruktury i nowoczesnego designu. Jeśli pracodawca nie postawi na komfortowe biuro, to musi się liczyć, że pracownik mu ucieknie. Dotyczy to szczególnie branży IT.

A.N.: My, obecnie mamy więcej propozycji pracy niż możemy jej zrealizować.

Dużo się mówi o tym, że dziś mamy rynek pracownika w Polsce. Niektóre firmy odczuwają braki kadrowe. Jak wygląda sytuacja z waszej perspektywy?

A.N.: Na początku naszego biznesu mieliśmy naprawdę mały zespół, było nas zaledwie kilka osób. Dziś zespół liczy 65 osób plus grono podwykonawców i firm stale z nami współpracujących. Zespół mamy stały, ale musimy go rozbudowywać ze względu na coraz więcej zleceń. Każda nasza realizacja napędza kolejne. Jeśli, klient jest zadowolony z efektów naszej pracy, to powierza nam kolejne projekty. Oczywiście odczuwamy braki kadrowe. Prowadzimy rekrutację non stop, bo cały czas brakuje nam ludzi do pracy.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.234.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.