PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Branża fit-out przeżywa boom. A oni mają apetyt na jeszcze większy kawałek tortu

Branża fit-out przeżywa boom. A oni mają apetyt na jeszcze większy kawałek tortu
Piotr Charemski i Aleksander Nowakowski, założyciele firmy Total Sec, fot. Total Sec
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 kwi 2019 11:39

Są specjalistami od projektowania systemów teletechnicznych i elektrycznych. Lubią wyzwania i nie boją się trudnych projektów. Dlatego kilka lat temu poszli w kierunku fit-outu. Rosną w siłę i niedługo konkurencja jeszcze bardziej poczuje ich oddech na plecach. Rozmawiamy z Piotrem Charemskim i Aleksandrem Nowakowskim, założycielami firmy Total Sec.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 kwi 2019 11:39

Realizujecie projekty tylko w stolicy?

P.Ch.: Z punktu widzenia logistyki, Warszawa jest dla nas najprzyjemniejsza. Tutaj mamy główną siedzibę firmy, i łatwiej nam przez to wszystko kontrolować. Ale zdarzało nam się realizować projekty np. we Wrocławiu czy w Zabrzu. Jesteśmy oczywiście otwarci na rynki regionalne, choć najwięcej powierzchni biurowych jest w Warszawie.

A jak się zmienił rynek biurowy pod względem oczekiwań najemcy? Czy jednym z ważniejszych elementów, na które zarówno pracodawcy, jak i architekci zaczęli zwracać uwagę w miejscach pracy jest akustyka?

P.Ch.: Teraz realizujemy projekt biura dla firmy Nowa Era o powierzchni prawie 3,2 tys. mkw. Właśnie tam jest kładziony duży nacisk na akustykę. Inwestorowi zależało na zapewnieniu miejsc do pracy tzw. cichej i głośnej, tak aby wszystkim pracownikom komfortowo się pracowało. Jedne firmy uciekają z open space-ów w gabinety, aby było ciszej i prywatniej. Drudzy zaś uciekają z gabinetów w open-space, ale z wydzielaniem miejsc do pracy cichej. Dla jednych i drugich ważna jest akustyka, a trendy co do projektowania biur wciąż się zmieniają.

Czy dziś najemcy więcej inwestują w przestrzeń do pracy?

P.Ch.: To jest problem złożony, który w większości przypadków wynika z umów najmu. Na ogół firmy podpisują 3 czy 5-letnie umowy na najem biur. W momencie, kiedy firma kończy najem np. 5-letni i jeśli zarządca budynku chce zatrzymać firmę w obiekcie, to proponuje tzw. budżet na remont biura. Zazwyczaj ta kwota nie pokrywa w 100 proc. remontu, więc najemca musi ze swojego budżetu dołożyć resztę. Większość inwestorów nie zdaje sobie sprawy, za jakimi kosztami wiąże się generalny remont. I tak 1 tys. mkw. powierzchni biurowej "nie zrobi się" za 200 tys., tylko za kilka razy więcej.

Jakie macie plany na najbliższą przyszłość?

P.Ch.: Po pierwsze chcemy zwiększyć zatrudnienie, bo firma to ludzie. Jeśli będzie zgrany zespół, to będziemy mogli robić coraz więcej i coraz większe projekty.

A.N.: Mamy stały team, który od wielu lat jest trzonem naszej firmy, ale zarazem chcemy i musimy go rozwijać.

P.Ch.: Rynek fit-outowy będzie rósł, a my z rynkiem. Idziemy dalej w kierunku fit-outu, nie zaprzestając jednak robienia instalacji teletechnicznych i elektrycznych. Wyzwań się nie boimy, bo realizujemy naprawdę duże projekty, a możemy robić jeszcze więcej.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.88.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.