PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Branża nieruchomości komercyjnych musi postawić na technologie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 07 lip 2016 10:54

Branża nieruchomości komercyjnych musi postawić na technologie Fot. Fotolia

Współpraca z e-commerce, interaktywne galerie, ale też wzmocnienie biznesu poprzez analizę tzw. Big Data i szybsze zarządzanie – to tylko część trendów zmieniających rynek nieruchomości komercyjnych.

REKLAMA

Reakcje na nowe zjawiska są różne. Według Altus Group 1/3 globalnej branży nieruchomości komercyjnych wykorzystuje archaiczne rozwiązania IT do zarządzania inwestycjami wartymi 11 bln USD. Tymczasem chiński Dalian Wanda Group stworzył wraz z tamtejszymi gigantami e-commerce spółkę, która ma wesprzeć ponad 100 galerii handlowych z jej portfolio. Specjalną komórkę ds. innowacji rozwija z kolei sieć Westfield. Na rynku wyraźnie zaczyna rozwijać się model hybrydowy, w którym tradycyjni gracze rynku będą coraz mocniej stawiać na technologiczny aspekt swojej działalności.

Wrażenie momentu przejściowego potęgują dane dotyczące postaw wobec technologii wśród przedstawicieli globalnego rynku nieruchomości. Globalne wydatki firm z tej branży na IT, przy uwzględnieniu wielkości branży, wynoszą według szacunków Altus Group 50 proc. mniej niż w przypadku sektora usług finansowych czy sektora publicznego. Jednocześnie aż 77 proc. badanych firm twierdzi, że inwestycje w technologie i optymalizację procesów są dla nich priorytetowe. Co więcej, globalne inwestycje venture capital w technologie dla nieruchomości osiągnęły już w 2014 r. wartość prawie 463 mln dolarów.

- Nowe wyzwania technologiczne dla branży nieruchomości komercyjnych związane są zarówno z działaniami wewnętrznymi – odnoszącymi się do szybkości i skuteczności zarządzania – jak i zewnętrznymi – skierowanymi do konsumentów. Cyfryzacja odnosi się bowiem do niemal wszystkich aspektów ludzkiej działalności, odzwierciedlając się tak na poziomie analizy wielkich zasobów danych, jak i wkraczania m.in. obiektów biurowych, a przede wszystkich handlowych do świata cyfrowego – mówi Wojciech Zieliński, prezes zarządu MakoLab.

Ośrodek IDC szacuje, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba danych w sieci internetowej wzrosła siedmiokrotnie. Równie duże wzrosty dotyczą firm, operujących liczbą informacji, którą nie sposób skutecznie zarządzać za pomocą tradycyjnych rozwiązań. Tonąc w terabajtach materiału dotyczącego transakcji, relacji z klientami, strategii działań itd. – muszą one porządkować swoje zasoby. Tymczasem ¾ branży nieruchomości komercyjnych nie lokuje swoich danych w zintegrowanych systemach, ale agreguje je w wielu źródłach, często niekompatybilnych wobec siebie.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA