PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Call center to za mało

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 paź 2014 11:11

Call center to za mało

W branży BPO pracuje już więcej osób niż w górnictwie. Aby ten pozytywny trend był kontynuowany, Polska musi stworzyć warunki do rozwoju najbardziej zaawansowanych procesów.

REKLAMA

Jak podaje ABSL, w ostatnich latach 92 proc. centrów usług biznesowych z zagranicznym kapitałem zwiększyło stopień skomplikowania obsługiwanych procesów, a 87 proc. zakres świadczonych zadań. - Inwestorzy rozszerzają usługi o funkcje wymagające specjalistycznej wiedzy, doświadczenia i znajomości języków obcych (często niszowych) i realizują złożone projekty z obszaru R&D, tworzenia oprogramowania, procesów bankowych i finansowych - wskazuje Mateusz Polkowski, dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa, JLL.

Działalność sektora BPO to już nie tylko tradycyjne call center, zajmujące się sprzedażą lub bieżącą obsługą kontrahentów. Niezbędna staje się wiedza na temat systemów podatkowych, prawa czy zagadnień z branży IT. To bardzo ważny sygnał dla deweloperów budujących powierzchnie biurowe, jak i samorządów, którym zależy na zdobyciu i zatrzymaniu inwestorów w naszym kraju. - Najbardziej poszukiwane i cenne dla wzrostu gospodarczego są centra badawczo-rozwojowe, inżynieryjne, zajmujące się rozwojem technologii oraz wszystkie inne, w których lokowane są zaawansowane procesy - komentuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

I tą ścieżką musi iść nie tylko Trójmiasto, ale cała Polska. Tworząc warunki do realizacji najbardziej skomplikowanych usług biznesowych, ma szansę zatrzymać na długo już obecnych w naszym kraju międzynarodowych inwestorów, jak i pozyskać kolejnych.

Edukacja a biznes
Tylko ostatnio centra usług uruchomiły w Polsce takie firmy jak: Lundbeck w Krakowie (finanse, HR, IT, obsługa procesów zakupowych), DFDS w Poznaniu (finanse i księgowość), Viessmann we Wrocławiu (badania i rozwój), IBM w Katowicach (usługi IT), a decyzję o otwarciu biura ogłosił norweski Schibsted.

Aby utrzymać tak dużą aktywność inwestorów z branży BPO, należy spełnić ich najważniejsze wymagania, czyli przede wszystkim zapewnić wykwalifikowanych pracowników, a co za tym idzie - zadbać o rozwój oferty edukacyjnej uczelni wyższych. - Dostęp do dobrze wykształconych kadr jest niezwykle ważny dla naszej działalności - mówi Renata Sima, dyrektor generalna Usług Outsourcingowych w Globalnym Centrum Biznesowym Hewlett-Packard.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA