PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Call center to za mało - przeczytaj relację z Property Forum

  • Autor: Piotr Stefaniak
  • 07 paź 2015 11:42

Call center to za mało - przeczytaj relację z Property Forum Sesja BPO: Call center to za mało, Property Forum 2015

Kolejni inwestorzy w sektorze BPO, których jest już w Polsce około 360, i rosnąca liczba pracowników skłaniają deweloperów biurowych do działań wyprzedzających rosnący popyt - uważają uczestnicy sesji BPO: Call center to za mało – co zrobić, by stworzyć warunki do rozwoju najbardziej zaawansowanych procesów? Dyskusja odbyła się w czasie Property Forum 2015.



REKLAMA

Niezwykłe szybki rozwój w Polsce nowoczesnych usług biznesowych, zwanych w skrócie BPO, przyczynił się nie tylko do ożywienia popytu na rynku nieruchomości biurowych na wynajem, ale i pojawienia się na nim nowych trendów.

Sprzyja temu realizowana przez władze miast strategia promocji zarówno rozwoju infrastruktury biurowej, jak i przyciągania BPO. Wszystkie te miasta, które postawiły na taką strategię i ją realizują mogą dzisiaj pochwalić się dziesiątkami centrów usług, które rozwijają się bardzo dynamicznie.

Co równie istotne, po fali inwestycji w siedmiu największych aglomeracjach polskich, występuje coraz większe zainteresowanie sektora BPO lokowaniem biznesu w mniejszych miastach, a nawet - relatywnie małych. Szukają one przede wszystkim pracowników, ale sprzyja to rozwojowi inwestycji w segmencie biur na wynajem.

Mówiono o tym podczas debaty zatytułowanej "BPO: call center to za mało - co zrobić, by stworzyć warunki do rozwoju najbardziej zaawansowanych procesów" konferencji Property Forum w Warszawie.

Boom na nowoczesne usługi

W Polsce działa już ok. 360 zagranicznych inwestorów z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, obejmujących usługi typu: BPO, ITO, SSC, R&D. Według danych z kwietnia br., istniały 532 centra usług z kapitałem zagranicznym, a ponadto blisko setka z kapitałem polskim.

W 2014 roku członkowie Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) utworzyli 20 tys. nowych miejsc pracy. Łącznie zatrudniają w swoich centrach w Polsce ok. 150 tys. pracowników i prognozują, że do 2020 roku ich liczba wzrośnie do 250 tys.

Najliczniejsze zatrudnienie w centrach obsługi biznesu z kapitałem zagranicznym notuje się w Krakowie (35,7 tys.), Warszawie (27 tys.) i Wrocławiu (23,7 tys.), a w pewnym odstępie w Trójmieście (13,7 tys.), Łódzi (13,1 tys.), aglomeracji katowickiej (11,2 tys.) i Poznaniu (9 tys.). Prym wiodą centra usług w dziedzinie bankowości, usług finansowych i ubezpieczeń, przedsiębiorstw handlowych, a także z nowoczesnych technologii i telekomunikacji.

Na mapie ABSL pojawiły się też dane o pracujących w BPO (do 5 tys.) w takich miastach, jak: Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Lublin, Opole, Rzeszów, Szczecin, Toruń, ze wskazaniem na pretendentów - Białystok, Kielce, Olsztyn, Zielona Góra.

- Oczywiście, nie było takiego rozwoju rynku BPO bez odpowiednich odpowiedniej klasy zasobów ludzkich w Polsce, zarówno pod względem wykształcenia, jak i znajomości wielu języków - stwierdziła Iwona Chojnowska-Haponik, dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych PAIIZ.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA