PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Centrale telefoniczne kulą u nogi właścicieli starszych obiektów komercyjnych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 kwi 2014 09:41

Jeszcze kilka lat temu nowo powstające obiekty biurowe dysponowały własnymi centralami telefonicznymi. Dziś jednak koszty wykonywanych połączeń spadły, przez co zarządcy budynków zmuszeni są do dopłacania na funkcjonowania przestarzałych central.

REKLAMA

Przed laty centrale telefoniczne zlokalizowane w obiektach komercyjnych potrafiły zarabiać nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Dziś większość najemców we własnym zakresie organizuje sobie obsługę telekomunikacyjną, cena za minutę połączenia spadła do kilku groszy, a koszty obsługi central pozostały na niezmienionym poziomie, często przekraczającym przychody z usług telekomunikacyjnych.

Według przedstawicieli firmy ATM, dziś bardziej rozsądną opfertą dla właścicieli i zarządców nieruchomości jest skorzystanie z obsługi outsourcingowej.

- Przejmując obsługę i serwis central telefonicznych oraz refakturowanie najemców, umożliwiamy zarządcom nie tylko skoncentrowanie się na swojej podstawowej działalności biznesowej, ale też zoptymalizowanie kosztów administracyjnych. Nie ma lepszej alternatywy dla tak skonstruowanego modelu biznesowego - powiedział Sebastian Czarnecki, kierownik Działu Sprzedaży Budynkowej w ATM S.A.

Najemcy obiektów komercyjnych z własnymi centralami telefonicznymi w opłatach service charge ponoszą koszty obsługi technicznej, z której być może nigdy nie skorzystają. Zarządcy nieruchomości zajmują się rozliczaniem i wyjaśnianiem kosztów połączeń, pośrednicząc w kontaktach między serwisem, operatorem a najemcą. Z kolei właściciel nieruchomości kredytuje opóźniających się z zapłatą za usługi telekomunikacyjne najemców oraz ponosi odpowiedzialność za utrzymanie w ruchu kilkunastoletniego już sprzętu.

- Dla zarządców obiektów komercyjnych z własnymi centralami telefonicznymi wysokie koszty obsługi teletechnicznej, starzejący się sprzęt oraz stały spadek przychodów z usług telekomunikacyjnych mogą stanowić realne wyzwanie. Wydzielenie z zakresu odpowiedzialności zarządcy nieruchomości obsługi centrali telefonicznej i rozliczania najemców bezpośrednio przez ATM jest skutecznym rozwiązaniem, które gwarantuje obniżenie kosztów, utrzymanie centrali w stałej sprawności, a z czasem w wielu przypadkach pozwoli na osiągnięcie dodatkowych przychodów - dodał Sebastian Czarnecki.

  • komentujący 2014-04-17 16:24:14
    Teraz firmy same zakładają swoje centrale telefoniczne. Sprzętowe centrale są coraz tańsze, a wirtualne centrale to już powoli groszowe sprawy. Choćby w telefonii halonet można kupić centralę wirtualną za 19 zł miesięcznie halonet.pl/wirtualna-centrala/ a tego typu usług jest na rynku dużo

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA