PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Coraz grubsze portfele w BPO/SSC. Ile zarabiają specjaliści?

  • Autor: propertynews.pl
  • 21 wrz 2016 08:05

Coraz grubsze portfele w BPO/SSC. Ile zarabiają specjaliści? fot. Fotolia

W 2016 roku możliwy jest nawet 5 proc. wzrost wynagrodzeń w sektorze BPO/SSC – wynika z szacunków Page Personnel. Najwięcej zarabiają specjaliści z obszaru finansów, księgowości oraz obsługi klienta.

REKLAMA

- Zarobki specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem mogą przekraczać nawet 10 tys. zł brutto miesięcznie. Wynagrodzenia zależą oczywiście od lokalizacji – najwyższe są w Warszawie. W najlepszej sytuacji znajdują się tu audytorzy wewnętrzni (8-12,5 tys. zł), analitycy finansowi (8,3-10 tys. zł), kontrolerzy produktów bankowych (5,5-9,5 tys. zł), a także liderzy zespołów księgowych (7-12 tys. zł). Wynagrodzenia księgowych wahają się od 3,5 tys. zł (dla młodszego księgowego) do nawet 9,5 tys. zł (dla starszego ze znajomością kilku języków obcych). Z kolei zarobki dyrektorów Centrów Usług Wspólnych mogą sięgać nawet 45 tys. zł – mówi Wojciech Bartz z zespołu Shared Services Centres w Page Personnel.

Najbardziej poszukiwani są eksperci władający kilkoma językami. Ogromne zapotrzebowanie jest na pracowników ze znajomością szwedzkiego, norweskiego, duńskiego, fińskiego lub holenderskiego. W cenie jest również znajomość języka czeskiego, słowackiego, węgierskiego oraz rumuńskiego. Nie słabnie również zapotrzebowanie na specjalistów znających język francuski, niemiecki, hiszpański oraz włoski.

Polska kusi inwestorów

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 950 centr usług biznesowych w 17 lokalizacjach, które w sumie zatrudniają ponad 200 tysięcy pracowników. Jednym z największych atutów Polski istotnym dla sektora BPO/SSC jest właśnie wykwalifikowana kadra, wysoka jakość świadczonych usług oraz konkurencyjne koszty pracy. Dodatkowymi atutami są europejska strefa czasowa i spójność kulturowa z Europą Zachodnią. Oprócz tego korzyściami są również takie kwestie, jak zwolnienia z podatku CIT oraz od nieruchomości, a także dotacje z Unii Europejskiej. Ważnym aspektem jest także to, że Polska dysponuje bazą wykwalifikowanych pracowników, którzy władają językami obcymi – na ten moment polskie SSC świadczą usługi w ponad 30 językach. „Jest to niezaprzeczalny wyróżnik chociażby w porównaniu z Indiami. Pomimo, iż koszty prowadzenia działalności w Polsce mogą być nieco wyższe niż w Indiach, są one równoważone przez wyższą jakość usług oraz kwalifikacje pracowników. Dlatego też firmy, które planują uruchomienie Centrów Usług Wspólnych w celu wsparcia zaawansowanych procesów decydują się właśnie na nasz kraj – komentuje Anna Durczak z zespołu Shared Services Centres w Page Personnel.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA