Cyfryzacja to oszczędności, ale korzystają z niej nieliczni

Firmy, które wdrożyły systemy zakupowe, mogą liczyć nawet na 15 proc. oszczędności. Tymczasem tylko 35 proc. firm w Polsce korzysta z takich narzędzi - wynika z raportu „Digitalizacja rynku B2B. Cyfrowe platformy zakupowe” przygotowanego przez Deloitte oraz Aleo.
- Rynek e-commerce w obszarze B2B to szansa dla instytucji finansowych na tworzenie i oferowanie klientom innowacyjnych usług – wykraczających poza tradycyjną bankowość – mówi Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego, przewodniczący Rady Nadzorczej ING Usługi dla Biznesu, operatora platformy Aleo.
- Jeszcze do niedawna systemy zakupowe były zarezerwowane jedynie dla dużych korporacji oraz stanowiły domenę wąskiej grupy profesjonalnych kupców. Platformy otwarte, dostępne w chmurze, znoszą jednak wysokie bariery wejścia oraz sprzyjają upowszechnieniu digitalizacji procesów biznesowych w segmencie B2B, umożliwiając profesjonalizację zakupów coraz szerszemu gronu firm. Elektroniczne zapytania ofertowe oraz aukcje zakupowe usprawniają pracę, zwiększają przejrzystość zakupów oraz umożliwiają realizację wymiernych oszczędności, często znacząco przekraczających oczekiwania użytkowników. Trend digitalizacji procesów zakupowych jest już nie do zatrzymania – dodaje Bartosz Traczyk, prezes ING Usługi dla Biznesu, operatora platformy Aleo.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
- EUR 0,43% 4,20 zł
- CHF 0,60% 3,52 zł
- USD 0,72% 3,44 zł
-
18:07
CCC frontem do inwestorów
-
18:02
Hilton na ostatniej prostej w Oświęcimiu
-
17:41
Walka o Modlin trwa. Sejmik województwa mazowieckiego za rozwojem lotniska
-
17:26
POLECAMY Za nami najlepsze otwarcie roku w handlu, a to nie koniec biegu po rekord
-
17:09
Finanse zostają w biurowcu na Mokotowie
-
17:02
Hotel Deo Gdańsk Old Town ma już dyrektora
-
17:01
Rynek biurowy w Katowicach nabiera tempa, ale popyt nie zostaje w tyle
-
16:41
Sportowo nad Wisłą. Nowy najemca w The Tides
-
16:29
TYLKO U NAS Karuzela celuje w Wielkopolskę. Nowe centrum w przygotowaniu
-
16:13
Od rozwoju po restrukturyzację. Redan ma plan na wzrosty w Top Secret i TXM
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Hotelarze na zakupach
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
5
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP na fali wzrostów