PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czego pragną najemcy?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 wrz 2015 10:38

Czego pragną najemcy? Kinga Nowakowska, Capital Park

Zielony certyfikat to już za mało, by wyróżnić biurowiec na rynku. Bardziej istotna jest sama polityka zarządcy czy dewelopera - tłumaczy w rozmowie z Propertynews.pl Kinga Nowakowska, dyrektor operacyjna, Grupa Capital Park.

REKLAMA

- Rzeczywiście certyfikacja LEED czy BREEAM staje się już standardem realizacji projektu, jednak nadal jest bardzo ważnym jego elementem na etapie projektowania, realizacji i funkcjonowania obiektu - tłumaczy Kinga Nowakowska.

Mimo wszystko o unikalności inwestycji stanowi w coraz większym stopniu konsekwencja zarządcy w prowadzeniu polityki zrównoważonego rozwoju. Kinga Nowakowska wskazuje tu na m.in. działania budujące edukację ekologiczną jak promowanie alternatywnych środków komunikacie.

- Jako Grupa Capital Park nie tylko przeprowadziliśmy projekt Eurocentrum przez cały proces certyfikacji. Nasi najemcy otrzymali ekologiczny manual, latem promowaliśmy dojazd do pracy rowerem, niedawno wprowadziliśmy również platformę współdzielenia drogi do pracy samochodem – tzw. carpooling, która cieszy się wśród pracowników biur dużym powodzeniem - tłumaczy.

- Mamy świadomość, że dla najemców biuro jest już elementem tożsamości firmy, a sami pracownicy spędzają w nim zdecydowaną większość dnia. Dlatego opracowaliśmy koncept zmierzający do oferowania im nie tylko powierzchni biurowej, ale również dodatkowych aspektów podnoszących komfort pracy w danym miejscu - dodaje Kinga Nowakowska.

Podstawą jest zatem jakość architektury, ekologia, zieleń, promocja sportu i aktywności fizycznej, sztuka i kultura w przestrzeniach wspólnych, szeroki wachlarz usług oraz kreatywne podejście do Asset Managementu. – Przeprowadzone przez nas badania pokazują, że najemcy doceniają m.in. ofertę gastronomiczną oraz handlowo-usługową dostępną w Eurocentrum - zaznacza.

- Powołując się na przykład tego projektu przy wdrażaniu koncepcji Biuro Plus – pracownicy obiektu mogą zrobić zakupy w sklepie spożywczym, drogerii, aptece. Idąc do pracy mogą zostawić samochód na myjni, oddać odzież do pralni z usługą poprawek krawieckich, a przed spotkaniem – umówić się do fryzjera lub na manicure. Lunch lub spotkania biznesowe można zaaranżować w kantynie lub kawiarni, a po pracy – umówić konsultacje w gabinecie fizjoterapii - tłumaczy.

Wewnątrz budynku ważne są także takie aspekty, jak concierge pomagający w np. organizowaniu podróży czy spotkań służbowych, jak i ogólnodostępne centrum konferencyjne. Eurocentrum przygotowało także specjalne głosowanie na budżet partycypacyjny budynku. – Głosami pracowników zwyciężył projekt dodatkowych nasadzeń zieleni - dodaje Kinga Nowakowska.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA