PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Design biura lekarstwem na kadrowe braki

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 25 wrz 2018 13:27

Design biura lekarstwem na kadrowe braki Equatex Realizacja Interbiuro, fot. Szymon Polanski (mat.pras.)

Wygląd biura jest dziś elementem employer brandingu i potencjalnym źródłem przewagi konkurencyjnej w pozyskiwaniu utalentowanych pracowników - zwracają uwagę specjaliści z ABSL.

REKLAMA

 Jak wynika z danych ABSL w branży nowoczesnych usług biznesowych pracuje już niemal 280 tys. osób, a do roku 2020 liczba ta ma szansę wzrosnąć do 340 tys. Sektor zatrudnia przede wszystkim osoby młode, które - jeśli chodzi o warunki zatrudnienia - nie mniejszą wagę niż do kwestii materialnych przywiązują do tego jak wygląda biuro pracodawcy. Wygląd biura jest dziś elementem employer brandingu i potencjalnym źródłem przewagi konkurencyjnej w pozyskiwaniu utalentowanych pracowników.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos, aż 76 proc. młodych osób, pomiędzy 18 a 34 rokiem życia deklaruje, że wygląd biura firmy wpływa na to, w jaki sposób ją postrzegają. Nowoczesny, funkcjonalny i przyjazny pracownikowi wystrój może zatem być jednym z elementów, które zachęcą młode osoby do pracy w danej firmie. Jeśli zderzymy to z rekordowo niskim bezrobociem i faktem, że firmom z branży usług biznesowych coraz trudniej pozyskiwać pracowników, to okaże się, że to jak zaprojektowane jest biuro może stanowić o realnej przewadze konkurencyjnej przy pozyskiwaniu talentów.

Jak pokazują z kolei wyniki innego badania – przeprowadzonego przez One Poll na zlecenie Mindspace, globalnego operatora przestrzeni coworkingowych, ponad jedna czwarta badanych (27%) odrzuciła ofertę pracy ze względu na niewłaściwy ich zdaniem wygląd biura lub brak udogodnień. Pracodawcy nie powinny zatem lekceważyć kwestii designu i wyposażenia biur, jeśli zależy im na samopoczuciu, motywacji i efektywności swoich pracowników oraz oczywiście pozyskiwaniu nowych. Dobrze rozumieją to firmy z branży nowoczesnych usług biznesowych, których działa w naszym kraju już ponad 1,2 tys.
– Z naszych obserwacji wynika, że choć płace w naszej branży należą do najwyższych w Polsce - średnia zarobków na stanowiskach specjalistycznych to około 7 tys. zł brutto - to potencjalnych pracowników do poszukiwania zatrudnienia w tym sektorze zachęcają również takie czynniki jak wygląd i funkcjonalność biura czy warunki pracy. Biuro spełniające wymagania młodego pokolenia – a takie osoby zatrudnia przede wszystkim nasz sektor - powinno być nie tylko przestronne, ale również zapewniać wygodę, innowacyjne rozwiązania samego stanowiska pracy, tworzyć odpowiednią atmosferę oraz możliwość relaksu. Sektor nowoczesnych usług biznesowych był jednym z prekursorów jeśli chodzi o dbałość o wygląd, ergonomię czy wyposażenie biur. Wiele firm działających dziś na tym rynku stanowi przykład jeśli chodzi o jakość biura i jego wykorzystanie jako elementu pozyskiwania pracowników, mówi Paweł Panczyj, członek zarządu ABSL.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.