PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Drogi, kolej, lotnisko, a nie bujanie w obłokach

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 paź 2017 16:12

Drogi, kolej, lotnisko, a nie bujanie w obłokach Property Forum Trójmiasto 2017

Moment przełomowy dla trójmiejskiego rynku nieruchomości komercyjnych jeszcze przed nami. Region długo musiał gonić inne największe ośrodki. Choć miał liczne atuty, był "odcięty" od reszty kraju. Inwestycje infrastrukturalne – jak budowa autostrady A1 do Łodzi, drogi ekspresowej S7 do Warszawy, połączenia pociągami Pendolino oraz rozbudowa lotniska – zbliżyły Pomorze do reszty kraju. Jakość życia załatwiła resztę.

REKLAMA

- Moment przełomowy dla trójmiejskiego rynku nieruchomości komercyjnych jeszcze przed nami. Stanie się to już wkrótce, kiedy podaż nowoczesnej powierzchni biurowej przekroczy milion mkw., czyli osiągnie poziom, jaki obecnie notujemy w Krakowie. Stanie się to w 2020 roku – uważa Mateusz Polkowski, dyrektor działu badań rynku i doradztwa, JLL. - Będzie to miało ogromne znaczenie dla inwestorów instytucjonalnych. To informacja, że rynek jest coraz bardziej bezpieczny i stabilny – dodaje.

Dogonić inne rynki

Przez wiele lat trójmiejski rynek nieruchomości biurowych był rynek lokalnym. Ogólnopolscy gracze pojawili się tu stosunkowo niedawno. Zdaniem eksperta, na horyzoncie widać wiele ciekawych inwestycji, jak np. te przy Placu Kościuszki czy na terenach Młodego Miasta.

- Właśnie minęło siedem lat od wmurowania kamienia węgielnego pod budowę pierwszego budynku w kompleksie biurowym Olivia Business Centre. Wtedy wierzyliśmy, że ten rynek ma perspektywy. Region był zapomniany i pomijany. W całym Trójmieście było kilka biurowców - przecież nasza metropolia jest wielkości Krakowa, liczbą mieszkańców przewyższająca Poznań czy Wrocław – skomentował Maciej Kotarski, Leasing Director, Olivia Business Centre.

Jego zdaniem takie opóźnienie w rozwoju branży było efektem odcięcia komunikacyjnego. Marcin Grzegory, zastępca dyrektora w Invest in Pomerania uważa, że trójmiejski rynek nieruchomości komercyjnych przez lata był pomijany przez inwestorów instytucjonalnych także dlatego, że brakowało atrakcyjnych budynków.

Uczestnicy dyskusji zgodnie stwierdzili, że istotne z punktu widzenia całego rynku było uruchomienie kolei metropolitarnej. Kluczowy był także rozwój lotniska. - Dziś trójmiasto ma 55 połączeń lotniczych w porównaniu do ok. 20 dostępnych 15 lat temu. Port obsługuje 4 mln pasażerów – mówił Grzegory. - Rozwój nie jest dany raz na zawsze. Jest lepiej, ale infrastrukturę trzeba cały czas poprawiać. Ważna jest także mobilność wewnątrz aglomeracji – podkreślał Kotlarski. - Choć kolej metropolitarna jest, to częstotliwość połączeń mogłaby być zdecydowanie większa – dodał.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA