PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Druga linia metra – kto i kiedy na niej skorzysta?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 28 wrz 2017 07:55

Druga linia metra – kto i kiedy na niej skorzysta? Warszawa, fot. Shutterstock/ Grand Warszawa

Niewiele czynników napędza rozwój miast tak mocno jak efektywna komunikacja zbiorowa. Metro, tramwaje i autobusy decydują o lokalizacjach biurowców czy punktów usługowych, o progresie dzielnic oraz ocenie ich atrakcyjności wśród mieszkańców. Są krwiobiegiem tkanki miejskiej. Dlatego Warszawa z taką niecierpliwością czeka na kolejne sześć stacji metra. Chociaż podziemna kolej zatrzyma się na nich dopiero za kilka lat, niektórzy już dziś mogą szacować przyszłe zyski.

REKLAMA

Na zyski liczą, m.in. deweloperzy i inwestorzy na rynku nieruchomości. Najbliższy rok będzie dla większości ostatnią szansą na dołączenie do grona przyszłych beneficjentów.

- O ile w przypadku deweloperów, pełne wykorzystanie potencjału drugiej linii wymagało podjęcia odpowiednich decyzji z dużym wyprzedzeniem, o tyle część inwestorów wchodzi w kluczowy okres właśnie teraz – twierdzi Kuba Karliński, członek zarządu Magmillon, firmy inwestującej w nieruchomości w bliskiej okolicy metra. – Możliwości jest wiele, od kupna mieszkania z myślą o wynajmie czy późniejszej odsprzedaży, po inwestowanie pośrednie. Korzystając z oferty firm, które już zaczęły budowę i poszukują partnerów do finansowania swoich planów, można liczyć na zyski sięgające 10 proc. rocznie – dodaje ekspert.

6 stacji i ponad 6 kilometrów

Co już wiemy o kolejnych stacjach II linii metra? Będzie ich sześć. Na Woli: Płocka, Młynów i Księcia Janusza, po drugiej stronie Wisły: Szwedzka, Targówek i Trocka. Warszawska sieć kolei podziemnej wydłuży się tym samym o ponad 6,5 kilometra (3,12 km na wschód i 3,4 na zachód). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa powinna zakończyć się w 2019 r. Do tego czasu warszawiaków czeka sporo zmian w ruchu i kursowaniu komunikacji miejskiej. Już tego lata przekonali się o tym użytkownicy tramwajów jeżdżących w ciągu Prostej, Kasprzaka i Skierniewickiej, na odcinku od ulicy Wolskiej do Ronda ONZ. Popularna „dziesiątka” już tamtędy nie jeździ, obierając trasę przez Jana Pawła II i Solidarności.

W planach rozwoju sieci metra jest oczywiście dalsze przedłużanie drugiej linii i dodanie po jej praskiej stronie dodatkowej, południowej odnogi, nazywanej często trzecią linią. Dziś trudno jednak szacować, kiedy pasażerowie pojadą z Połczyńskiej aż na Bródno.

Co zyskają warszawiacy?

Przede wszystkim wygodę i czas. Metro jest bardzo wydajnym środkiem transportu, o czym najlepiej świadczy przykład Ursynowa – dzielnicy popularnej wśród warszawiaków, pomimo relatywnie odległej od centrum lokalizacji. Częste kursy sprawiają, że podróżując metrem nie trzeba sprawdzać rozkładów i drżeć w obawie o spóźnienie. Z nowych, skrajnych stacji (Księcia Janusza i Trocka) dotrzemy do przesiadkowej „Świętokrzyskiej” w mniej niż 15 minut.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA