PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

EEC Green: Biznes też jest eko

 EEC Green: Biznes też jest eko
mat.pras.
  • Autor: www.pulshr.pl
  • Dodano: 28 lis 2018 13:13

Przedsiębiorstwa z różnych branż zdały sobie sprawę, że proekologiczne działania opłacają się. Nie tylko wizerunkowo.

Podczas konferencji EEC Green, czyli wydarzenia organizowanego w ramach COP24 spotkają się politycy, przedsiębiorcy, szefowie światowych korporacji i eksperci, dla których zrównoważony rozwój to jedno z najważniejszych wyzwań do zdobycia. 

Na liście ponad 1000 gości. 4 i 5 grudnia Katowice odwiedzą prezesi czy dyrektorzy takich firm jak ING Bank Ślaski czy Siemens. Bank reprezentować będzie Brunon Bartkiewicz, prezes zarządu ING Bank Śląski, zaś Siemens Dominika Bettman, prezeska zarządu. O roli ekologii dla rozwoju biznesu mówić będą również Frédéric Faroche, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce, Carolina Garcia Gomez, CEO w IKEA Retail Poland, Frédéric Guichard, prezes zarządu Żywiec Zdrój czy Paweł Łojszczyk, prezes zarządu i dyrektor zarządzający w ABB w Polsce.

Bowiem dziś już wiadomo, że rozwój gospodarki nieuwzględniający konsekwencji dla środowiska naturalnego jest dzisiaj niemożliwy. Decydują o tym nie tylko liczne regulacje i normy środowiskowe, ale – co ważniejsze – silna presja społeczna na biznes, aby brał odpowiedzialność za stan globalnego ekosystemu. 

Świadomość tych zmian ma coraz więcej firm. Zarówno światowych gigantów, jak przedsiębiorstw działających na rynku lokalnym. Zaś wachlarz pozytywnych przykładów proekologicznych działań jest wyjątkowo szeroki. Oto kilka z nich.

Latem 2017 gdańska grupa GPEC uruchomiła dla swoich pracowników wypożyczalnie rowerów. Mogą z nich korzystać zarówno w godzinach pracy, jak też w czasie wolnym. Co więcej, by zachęcić do przesiadki z samochodów czy komunikacji miejskiej na jednoślad stworzyła specjalna grę.

- Specjalna aplikacja pozwala gromadzić punkty za dojazd do pracy rowerem i wymieniać je na nagrody takie jak, bony na masaż, rodzinne bilety na różne atrakcje, w tym koncerty, czy vouchery do perfumerii lub sklepów sportowych - mówił o pomyśle Marek Mikucki, kierownik działu personalnego w Grupie GPEC.

To nie pierwsza firma, która zdecydowała się postawić na rowery. Gdańska firma LPP, właściciel takich marek jak Reserved, House czy Cropp w okolicy swoich obiektów rozlokowała kilkadziesiąt służbowych rowerów (zarówno modeli miejskich, jak też kolarzówek). 

- Jako pracodawca wspieramy naszych pracowników, dla których niezwykle ważny jest zdrowy, ekologiczny styl życia. Służbowe samochody już nikogo nie dziwią. My wymyśliliśmy więc prawdopodobnie jako pierwsi służbowe rowery - mówił podczas startu inicjatywy Sławomir Ronkowski, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju w LPP.

Także sopocka spółka technologiczno-finansowa Blue Media od lat wprowadza proekologiczne rozwiązania. Jednym z nich jest również zapewnienie pracownikom służbowych rowerów. Ci tylko w 2017 roku przejechali na rowerach łącznie prawie 106 tys. kilometrów. Docierając tak do siedzimy firmy „zaoszczędzili” ponad 25 ton dwutlenku węgla, który znalazłby się w powietrzu, gdyby zamiast roweru wybrali średniej wielkości samochód.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.146.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.