PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Efekt eko-glamour - relacja z sesji High-tech w biurze na Property Forum

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 paź 2015 10:29

Efekt eko-glamour - relacja z sesji High-tech w biurze na Property Forum Sesja "High-tech w biurze, czyli co wpływa na komfort pracy". Property Forum 2015

W XXI wieku obecność nowoczesnych technologii w biurze to standard. Jak optymalnie wykorzystać zdobycze techniki, aby służyły pracownikom i pomagały osiągać jak największą efektywność ich pracy? Nad tym zastanawiali się uczestnicy sesji "High-tech w biurze, czyli co wpływa na komfort pracy", która odbyła się podczas Property Forum 2015.

REKLAMA

Grono najemców można dziś podzielić na dwie grupy. Tych, którzy pracują w biurowcach starszej generacji i chcą się przenieść do istniejących, ale nowocześniejszych obiektów oraz tych, głównie pracowników korporacyjnych, którzy oczekują nowo zbudowanego biura.

– Ci pierwsi uważają samo przeniesienie się za osiągnięcie high-tech. Zwracają­­ uwagę na to, co widoczne: panele sterujące, urządzenia dotykowe, czujniki dwutlenku węgla w salach konferencyjnych. Drudzy, porównują oferty i oczekują znacznie więcej niż pierwsza grupa. Dla nich high-tech to coś więcej niż gwarantują przepisy – mówi Paweł Boczar, szef biura regionalnego we Wrocławiu, CBRE

Poznać potrzeby najemców

W oparciu o badania prof. Jacqueline Vischer, specjalizującej się w zagadnieniach psychologii pracy, powstał model komfortu i jakości środowiska pracy, analizujący potrzeby pracowników, których zaspokojenie wpływa na osiągnięcia optymalnych wyników. U dołu piramidy, a więc podstawową kwestią, jest komfort fizyczny. Kolejny poziom tworzy funkcjonalność miejsca pracy, następny to komfort psychologiczny. Czynniki te, w takiej kolejności, warunkują osiągnięcie satysfakcji przez pracowników.

Przedstawiając ten schemat, Magda Szubert, Concept Development Manager – Office Environments, Ecophon Saint Gobain, zwróciła uwagę, że szczególnie należy dbać o technologie, które zapewnią funkcjonalność biura. - Liczy się twarda wiedza i innowacyjne rozwiązania w aranżacji przestrzeni biurowej, a nie tylko hamaki i piłkarzyki – mówi. Jak podkreśla, wiele uwagi trzeba też poświęcić akustyce, gdyż szum i rozmowy uniemożliwiają często skupienia się na pracy. Są też wymieniane jako jedna z najczęstszych bolączek pracowników, "skazanych" na pracę w wieloosobowych "open space'ach".

 Nadpodaż biur

Nadpodaż nowych powierzchni biurowych powoduje wzmocnienie pozycji najemcy. To ich wymaganiom starają się sprostać deweloperzy. Zdaniem Igora Grabiwody, dyr. zespołu architektów, Dział Biur i Hoteli, Echo Investment, szczególnie ważny dla najemców jest dostęp do światła dziennego, świeżego powietrza oraz komfortowa akustyka. - Tu nie da się nic oszukać, rozwiązania technologiczne muszą być zastosowane na etapie budowy obiektu, nie później - wyjaśnia.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA