PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Efekt eko-glamour - relacja z sesji High-tech w biurze na Property Forum

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 paź 2015 10:29

Efekt eko-glamour - relacja z sesji High-tech w biurze na Property Forum Sesja "High-tech w biurze, czyli co wpływa na komfort pracy". Property Forum 2015

W XXI wieku obecność nowoczesnych technologii w biurze to standard. Jak optymalnie wykorzystać zdobycze techniki, aby służyły pracownikom i pomagały osiągać jak największą efektywność ich pracy? Nad tym zastanawiali się uczestnicy sesji "High-tech w biurze, czyli co wpływa na komfort pracy", która odbyła się podczas Property Forum 2015.

REKLAMA

Grono najemców można dziś podzielić na dwie grupy. Tych, którzy pracują w biurowcach starszej generacji i chcą się przenieść do istniejących, ale nowocześniejszych obiektów oraz tych, głównie pracowników korporacyjnych, którzy oczekują nowo zbudowanego biura.

– Ci pierwsi uważają samo przeniesienie się za osiągnięcie high-tech. Zwracają­­ uwagę na to, co widoczne: panele sterujące, urządzenia dotykowe, czujniki dwutlenku węgla w salach konferencyjnych. Drudzy, porównują oferty i oczekują znacznie więcej niż pierwsza grupa. Dla nich high-tech to coś więcej niż gwarantują przepisy – mówi Paweł Boczar, szef biura regionalnego we Wrocławiu, CBRE

Poznać potrzeby najemców

W oparciu o badania prof. Jacqueline Vischer, specjalizującej się w zagadnieniach psychologii pracy, powstał model komfortu i jakości środowiska pracy, analizujący potrzeby pracowników, których zaspokojenie wpływa na osiągnięcia optymalnych wyników. U dołu piramidy, a więc podstawową kwestią, jest komfort fizyczny. Kolejny poziom tworzy funkcjonalność miejsca pracy, następny to komfort psychologiczny. Czynniki te, w takiej kolejności, warunkują osiągnięcie satysfakcji przez pracowników.

Przedstawiając ten schemat, Magda Szubert, Concept Development Manager – Office Environments, Ecophon Saint Gobain, zwróciła uwagę, że szczególnie należy dbać o technologie, które zapewnią funkcjonalność biura. - Liczy się twarda wiedza i innowacyjne rozwiązania w aranżacji przestrzeni biurowej, a nie tylko hamaki i piłkarzyki – mówi. Jak podkreśla, wiele uwagi trzeba też poświęcić akustyce, gdyż szum i rozmowy uniemożliwiają często skupienia się na pracy. Są też wymieniane jako jedna z najczęstszych bolączek pracowników, "skazanych" na pracę w wieloosobowych "open space'ach".

 Nadpodaż biur

Nadpodaż nowych powierzchni biurowych powoduje wzmocnienie pozycji najemcy. To ich wymaganiom starają się sprostać deweloperzy. Zdaniem Igora Grabiwody, dyr. zespołu architektów, Dział Biur i Hoteli, Echo Investment, szczególnie ważny dla najemców jest dostęp do światła dziennego, świeżego powietrza oraz komfortowa akustyka. - Tu nie da się nic oszukać, rozwiązania technologiczne muszą być zastosowane na etapie budowy obiektu, nie później - wyjaśnia.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA