PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ekologia to skuteczna broń w walce o najemców biurowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 06 lis 2014 09:47

Ekologia to skuteczna broń w walce o najemców biurowych

Biuro XXI wieku to nie tylko obszerna, dobrze zoptymalizowana powierzchnia. To także wysoka efektywność wykorzystania energii elektrycznej oraz mnogość zastosowanych technologii do jej zarządzania. Zdaniem Igora Grabiwody, dyrektora Zespołu Architektów Działu Projektów Biurowych Echo Investment, to właśnie te czynniki w głównym stopniu mogą wpłynąć na wybór projektu biurowego przez dużych najemców.

REKLAMA

- Duże, międzynarodowe firmy oczekują dziś od deweloperów nowoczesnych rozwiązań ekologicznych, rozbudowanych systemów, dzięki którym w budynku możemy odpowiednio zarządzać energią i innymi parametrami. Nasi specjaliści we współpracy z projektantami mają ambicje wykorzystać potencjał technologii zastosowanej w Q22 - tłumaczy Igor Grabiwoda.

Q22, realizowany obecnie w Warszawie wieżowiec biurowy, to jeden z najbardziej ekologicznych budynków w Polsce. Otrzymał on certyfikat BREEAM na poziomie Excellent z wynikiem 79,1 proc.

- Dzięki efektywnym systemom klimatyzacji, ogrzewania oraz oświetlenia, możemy szczególnie zainteresować najemców bo Q22 to jeden z najnowocześniejszych budynków w Polsce. Jeżeli zagadnienia energii przy dużych wymaganiach dla stanowisk pracy są ważne dla potencjalnego najemcy to nasza inwestycja doskonale dla tego się nadaje - dodaje Grabiwoda.

Wśród zastosowanych w Q22 systemów szczególne znacznie mają windy Twin, panele fotowoltaiczne zasilające stacje ładowania ekologicznych samochodów elektrycznych oraz elewacja strukturalna o potrójnym szkleniu i bardzo niskim współczynniku „U".

- Te elementy są wyzwaniem połączenia potrzeb rynkowej firmy deweloperskiej, potrzeb najemców i rozwiązań ekologicznych, których wpływ na środowisko oceniany jest w perspektywie kilkudziesięciu lat. Część z rozwiązań, jak na przykład fotowoltaika, która nie jest rozwiązaniem tanim, a w Q22 jest szczególnie wyrafinowana, mogły być zastosowane dzięki tak dużej skali budynku. Mamy przekonanie, że popierając i stosując ekologiczne rozwiązania wspieramy jednocześnie ich rozwój poprzez wykonane procesy projektowe jak i wpływ na rozwój technologii wykonywania i produkcji - podsumowuje Igor Grabiwoda.

Q22 to 155-metrowy biurowiec oferujący ponad 50 tys. mkw. powierzchni biurowej powstający w miejscu rozebranego hotelu Mercure. Wszystkie materiały uzyskane podczas rozbiórki budynku zostały poddane recyklingowi - w ten sposób uzyskano 1 500 ton stali i 25 000 ton betonowego kruszywa. Realizacja inwestycji przebiega zgodnie z harmonogramem. Na początku października br., zgodnie z planem, zakończono budowę części podziemnej. Aktualnie prowadzone są prace naziemne. Wykonawcą stanu surowego Q22 jest firma Modzelewski & Rodek.

Projekt Q22 powstał w renomowanej pracowni architektonicznej Kuryłowicz & Associates we współpracy z Buro Happold Polska. Zakończenie realizacji biurowca zaplanowano na I kwartał 2016 roku. Wartość inwestycji to 500 mln PLN.

 

  • M3 2014-11-06 21:44:28
    Nieprawdziwe jest stwierdzenie ze najlepszy wynik w Polsce osiagnął budynek echo. Najlepszy wynik w Polsce, 86, 39%, osiagnął budynek biurowy Goeppert Mayer w Katowicach, w GPP Business Park, który jako jedyny w Polsce otrzymał ocenę Outstanding w Breeam

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA