PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ergonomia w biurze. Czy firmy są gotowe na zmiany?

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 mar 2016 13:01

Ergonomia w biurze. Czy firmy są gotowe na zmiany? fot. Mikomax Smart Office

Jedynie 2,4 proc. stanowisk biurowych w polskich firmach spełnia wszystkie zasady ergonomii. Efekty odczuwają pracownicy. Czy polscy pracodawcy są gotowi na myślenie ergonomiczne?

REKLAMA

Długotrwała wymuszona pozycja staje się poważnym problemem w wielu krajach. Brytyjczycy wykazali, że przebywając minimum osiem godzin w biurze ruszamy się statystycznie tylko 30 minut. Według ostatnich badań Ergotest ponad połowa stanowisk pracy w Polsce nie spełnia wymogów ergonomii. Być może dlatego, aż co piąta osoba codziennie odczuwa jakiś rodzaj bólu. Czy jest nadzieja na lepsze? Możliwe, bo z raportu On Your Feet Britain wynika, że niemal 2/3 badanych ma świadomość zgubnych rezultatów długotrwałego przebywania w nieprawidłowej pozycji. Dla przykładu, aż 78 proc. Brytyjczyków twierdzi, że za dużo czasu spędza siedząc. Eksperci podkreślają, że w Polsce trend tzw. zdrowego miejsca pracy również powoli się umacnia.

- Przeciętny pracownik zatrudniony na pełen etat spędza niemal ¼ roku w pracy. To sprawia, że sposób zorganizowania jego stanowiska ma ogromne znaczenie. 70 proc. osób skarży się na dyskomfort fizyczny w biurze. Dlatego tak ważne jest dobre zaprojektowanie miejsca pracy i przestrzeni biurowej. Najnowsze trendy pokazują, że coraz bardziej doceniana jest możliwość pracy dynamicznej. Popularnością cieszą się m.in. rozwiązania biurowe typu sit and stand – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

Wiele firm w Polsce decyduje się na wprowadzenie systemów, które poprawiają ergonomię. Przykładem jest biurko Stand Up Mikomax Smart Office. Dzięki manualnej, łatwej w obsłudze regulacji wysokości blatu w ciągu dnia można zmieniać pozycję zależnie od potrzeb oraz płynnie przechodzić z pracy w skupieniu do działań w ramach zespołu. Odpowiedzią na złą akustykę i brak miejsca do organizacji kameralnych spotkań jest rozwiązanie typu #Hush, który w prosty sposób wydziela mini strefy.  

Aż 75 proc. polskich pracowników uważa, że biuro mogłoby lepiej odpowiadać na sposób pracy. Specjaliści firmy Expander zauważają, że właściciele przedsiębiorstw doceniają zależność między optymalizacją warunków pracy a korzyściami ekonomicznymi firmy. - Obserwujemy znaczącą zmianę w podejściu do inwestowania w przestrzeń biurową. Nasi klienci coraz częściej wybierają rozwiązania finansowe umożliwiające inwestycje w biura o najwyższym standardzie, szyte na miarę potrzeb pracowników. Przedsiębiorcy mają świadomość przełożenia inwestycji w nowoczesną przestrzeń biurową na efektywność pracy i zyski dla firmy. Przewiduję, że trend ten będzie się wzmacniał w 2016 roku – komentuje Monika Mojzesowicz, dyrektor Departamentu Kredytów dla Firm w Expanderze.

Przeczytaj więcej o najnowszych trendach w architekturze biurowej

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katie 2016-03-15 13:44:59
    Czasami zwyczajnie opłaca się zmienić biuro na zdrowsze. Walter Herz opracowali praktyczną mapę dostępnych obiektów biurowych w stolicy: www.outsourcingportal.pl/pl/outsourcing/wiadomosci/walter-herz-opracowala-i-udostepnila-praktyczna-mape-obiektow-biurowych-zlokalizowanych-w-warszawie.html

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.