PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Firmy z sektora BPO i SSC kreują popyt na nowe inwestycje biurowe

  • Autor: Propertynews.pl
  • 03 wrz 2011 10:05

Firmy z sektora BPO i SSC kreują popyt na nowe inwestycje biurowe

W roli najemców powierzchni biurowych w Polsce coraz częściej goszczą firmy z sektora BPO i SSC. - Stabilna sytuacja ekonomiczna naszego kraju, dobrze wyedukowana kadra, wysoka jakość dostarczanych usług oraz wciąż niższe stawki wynagrodzeń w porównaniu do Europy Zachodniej powodują , że Polska postrzegana jest jako bardzo atrakcyjna lokalizacja dla usług BPO, „Shared Services Center" czy „Research and Development" - wyjaśnia Arkadiusz Rudzki, Head of Commercial Agency, Knight Frank.

REKLAMA

Jak dodaje, międzynarodowe koncerny, które planują uruchomienie tego typu centrów, zwracają uwagę przede wszystkim na dostęp dobrze wykwalifikowanej kadry oraz infrastrukturę danej lokalizacji, ale także nowoczesną powierzchnię biurową, zwłaszcza na rynkach regionalnych, takich jak Wrocław, Kraków, Poznań, ale też Trójmiasto, Katowice oraz Łódź.

- We wszystkich tych lokalizacjach w ciągu ostatnich kilku lat powstało wiele nowoczesnych budynków biurowych oraz parków biznesowych spełniających wymagania firm planujących uruchomienie usług BPO w Polsce. Pozwoliło to wejść do Polski takim międzynarodowym koncernom, jak: IBM, HP, Google, Nokia Siemens Network, Ernst & Young, Mc Kinsey, State Street, Bridgestone oraz wielu innym - tłumaczy Arkadiusz Rudzki.

Ekspert z agencji Knight Frank uważa, że poprzez swój rozwój firmy z tego sektora kreują popyt na kolejne inwestycje biurowe, w których będą mogły się rozwijać.

Projekt deweloperski przygotowywany z myślą o takich klientach powinien jednak posiadać odpowiednią specyfikację techniczną oraz, co bardzo istotne, dawać najemcom możliwość swobodnego rozwoju w ramach jednego budynku lub kompleksu budynków. - Tego typu najemcy z reguły rozpoczynają swoją obecność w danej lokalizacji od ok. 50-100 stanowisk pracy (ok. 500-1000 mkw.) i zapewniają sobie możliwość rozwoju do kilkuset, a nawet kilku tysięcy stanowisk. Warto również zauważyć trend wśród polskich firm, które w ostatnich miesiącach uruchomiły na rynkach regionalnych centra usług outsourcingowych (Grupa Żywiec, Ruch SA) - zaznacza Arkadiusz Rudzki.

Ekspert z Knight Frank zwraca uwagę, że lokowanie tego typu usług w krajach Europy Środkowej i Wschodniej będzie kontynuowane tak długo, jak długo ten region będzie konkurencyjny pod kątem wynagrodzeń i kosztów związanych z prowadzeniem tego typu biznesu w porównaniu do Europy Zachodniej oraz do innych miejsc, takich jak Indie czy Afryka Północna.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.