Gdańskie centrum biznesowe zielenieje

Wypełnione zielenią zostały tarasy, loggie i galerie na każdym piętrze siódmego, nowo wznoszonego budynku gdańskiego Olivia Business Centre. „Siódemka” ma być przyjazna pracownikom i funkcjonować w duchu wellbeing i biophilic design.
Olivia 7 (tymczasowa nazwa siódmego budynku wznoszonego właśnie w największym centrum biznesowym Trójmiasta), zaprojektowana została w duchu biophilic design. Olivia Business Centre prezentuje najnowszy projekt przyjaznego pracownikom biurowca, który ma sprzyjać zapewnieniu rezydentom równowagi między momentami intensywnej pracy w ciągu dnia, a niezbędnymi chwilami odpoczynku i relaksu. Biurowiec ma zostać oddany do użytku ma przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2018.
Celem inwestora jest zapewnienie pracownikom „siódemki” funkcjonalnych, nowoczesnych, jasnych przestrzeni. Biura mają gwarantować im optymalne warunki pracy, stąd duży nacisk położono w nich na rozwiązania dedykowane komfortowi pracy. Projektowanie biofiliczne opiera się na założeniu, że każdy do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje fizycznego kontaktu z naturą, w „siódemce” zaprojektowano więc otwierane, przestronne okna i uchylne elementy elewacji – co pozwala na stały dostęp do świeżego powietrza i naturalnego światła – oraz nietypowe dla tego typu budynków, ulokowane na każdym piętrze biurowca, wypełnione roślinnością loggie, tarasy i galerie zewnętrzne. Przewidziano również dwa dodatkowe tarasy na dachu „siódemki”.
W biurowcu postawiono na naturalne materiały oraz wszechobecną zieleń – ta planowana jest również na elementach fasady. Przy budynku powstanie dodatkowe patio, zielony plac z małą architekturą, kawiarniami i restauracjami.
Zadbano też o komfort termiczny użytkowników. Zapewni go m.in. nowoczesna trójszybowa fasada budynku, której wykorzystanie znacząco zmniejszy wpływ warunków zewnętrznych na temperaturę w biurach, minimalizując konieczność chłodzenia pomieszczeń w lecie i ogrzewania ich zimą. Przekłada się to nie tylko na wygodę użytkowania, ale i na obniżenie zapotrzebowania na energię, a co za tym idzie, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych.
Przyjazność środowisku i zastosowane w budynku technologie mają być oceniane w systemie certyfikacji ekologicznej BREEAM; z zamiarem uzyskania najwyższej możliwej oceny, Outstanding.
Olivia 7 ma być oddana do użytkowania na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2018 r. Obiekt ma 55 metrów i liczy 15 naziemnych kondygnacji oraz 3 podziemne parkingi. Powierzchnia do wynajęcia: 28 tys. mkw.
Olivia Business Centre zlokalizowana jest w geograficznym centrum Trójmiasta, w bliskim sąsiedztwie kampusu uniwersyteckiego, rozwija się dynamicznie od 2010 roku.

- EUR 0,55% 4,24 zł
- CHF 0,58% 3,54 zł
- USD 0,81% 3,48 zł
-
15:25
Sieć Fissman pokaże klasę? Na polskim rynku pojawiła się nowa marka
-
15:01
Alternatywa w wersji premium. Student Depot wchodzi do Warszawy
-
14:49
POLECAMY Łączy je dobry design. Hotelowy TOP na majówkę
-
14:38
W oczekiwaniu na wyrok. Proces w sprawie wypadku na budowie Alfa Centrum
-
14:27
Gwiazda Morza w pełnych kształtach. Czas na kolejny etap inwestycji
-
14:14
POLECAMY Zmiana biura nie musi być stresująca
-
14:04
Globalworth Poland ma nowego doradcę
-
13:46
Nowa inwestycja Morskiego Portu Gdynia wsparciem dla logistyki
-
13:08
Wizytówka Gliwic otwiera podwoje
-
12:36
Kluby fitness w dobrej formie - Benefit korzysta ze skali
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Z garażu na podbój świata
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
CBA bada sprzedaż działki PKS w Poznaniu
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Twierdza Modlin ma już partnerów na świecie
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP i CCC poszybują
-
5
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
8
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
9
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
10
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów