PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hanna Gronkiewicz-Waltz likwiduje biuro promocji Warszawy

  • www.gazeta.pl
  • 11 wrz 2013 09:15

Hanna Gronkiewicz-Waltz likwiduje biuro promocji Warszawy

Hanna Gronkiewicz-Waltz zlikwidowała biuro promocji - jedną z bardziej krytykowanych instytucji ratusza. Stanowisko straciła Katarzyna Ratajczyk, która od początku warszawskich rządów Platformy Obywatelskiej odpowiadała za kreowanie wizerunku miasta.

REKLAMA

Teraz za część zagraniczną promocji stolicy ma odpowiadać biuro funduszy europejskich, za wizerunek lokalny - Centrum Komunikacji Społecznej, w którym w roli dyrektora debiutuje Jarosław Jóźwiak, dotychczasowy wicedyrektor gabinetu prezydent Warszawy. - Będziemy chcieli zbudować markę Warszawy jako miasta - mówi.

Likwidacja biura promocji to ostatnia ze zmian w ratuszu, które miały poprawić notowania prezydent Warszawy. Wymiana personalna miała dotyczyć urzędników odpowiedzialnych za dziedziny "wrażliwe", z którymi nie radziła sobie Platforma: przestrzeń publiczną, kulturę, promocję, architekturę. Odejście Katarzyny Ratajczyk, jak zapewniają politycy PO, jest finałem roszad. Dotąd stanowiska stracili: wiceprezydent Jarosław Kochaniak (za źle przygotowany przetarg na wywóz śmieci), Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego (m.in. za propozycję likwidacji nocnych kursów metra i popularnych linii autobusowych), sekretarz miasta Jarosława Maćkowiak i dyrektor biura gospodarowania odpadami Piotr Karczewski (te dwa odejścia tłumaczono powodami osobistymi), szef wydziału estetyki Tomasz Gamdzyk (nie poradził sobie z zalewem reklamy wielkoformatowej) oraz kierujący biurem kultury Marek Kraszewski (nie potrafił dogadać się ze środowiskiem). Obaj mieli preferować styl zarządzania zza biurka - zastąpili ich urzędnicy wybrani w konkursach. Za estetykę odpowiada krytyk architektury Grzegorz Piątek, za kulturę - Tomasz Janowski związany dotąd z TR Warszawa i Instytutem Adama Mickiewicza.

"Biuro kompromitacji ratusza"

Na liście roszad od początku było biuro promocji, którym od 2006 r. kierowała Katarzyna Ratajczyk. Zaczynała brawurowo od pomysłu wyrzucania atrapy fortepianu z okna dawnego mieszkania Fryderyka Chopina. Na 65. rocznicę wybuchu powstania w getcie planowała rekonstrukcję pacyfikacji. Mimo że podczas inscenizacji miało "zginąć" jedynie czterech Żydów, pomysł nie zyskał wsparcia. Przez lata biuro promocji obracało milionami złotych. Wśród stołecznych polityków zyskało przydomek "biura kompromitacji ratusza". Krytyka była wyjątkowo ostra w 2012 r., kiedy z okazji Euro biuro promocji dostało 40 mln zł ekstra na rozsławienie wizerunku stolicy. Pieniądze poszły m.in. na organizację strefy kibica, oblepienie lodówek przy kioskach wizerunkiem Chopina i Syrenki z wuwuzelą. W planach było także zamówienie czerwonego dywanu, który miał być rozciągnięty między strefą kibica a Stadionem Narodowym, co zablokowali współpracownicy jednego z wiceprezydentów Warszawy. Powstał za to spot promujący miasto - mężczyzna w dresie gonił kobietę po ulicach Warszawy. Produkcja była tak nieudana, że wycofano ją z telewizji po dwóch dniach. Miasto utopiło w tym 500 tys. zł.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA