PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hotele przyszłości już działają w Polsce

  • Autor: propertynews.pl
  • 24 wrz 2014 09:42

Blow up Hall 5050 w Poznaniu i Puro Hotel w Krakowie dołączyły do grona hoteli przyszłości czyli obiektów dysponujących innowacyjnymi technologiami. Coraz więcej gości oczekuje właśnie takich rozwiązań w hotelach. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez HRS, już 34 proc. gości w Polsce wolałoby obsługiwać światło, klimatyzację i telewizję poprzez smartfona lub tablet.

REKLAMA

Dla wielu podróżujących smartfony, tablety i towarzyszące im aplikacje są nieodłącznymi „towarzyszami" podróży. Tak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Fraunhofer IAO we współpracy z portalem rezerwacji hotelowych HRS. Nowoczesne technologie zaczynają zatem trafiać również do hoteli: tablety zamiast folderów informacyjnych, smartfony zamiast kluczy do pokoju, aplikacje zamiast pilotów. W ten sposób branża hotelarska dostosowuje się do nowych wymagań gości.

Według badania, 34 proc. gości w Polsce wolałoby obsługiwać światło, klimatyzację i telewizję poprzez jeden ekran zamiast na przykład używać różnych pilotów lub włączników. Jeśli chodzi o technologie, podróżujący służbowo chcieliby mieć do dyspozycji to, co znają z domu. Na całym świecie 44 proc. z nich opowiedziało się za możliwością posiadania w pokoju tabletu, a 23 proc. - laptopa.

Hotele zaawansowane technologicznie to nie jest tylko i wyłącznie nowy trend w hotelarstwie choć mogłoby się tak wydawać - tłumaczy Agnieszka Sapa - dyrektor działu Hotel Solutions HRS Polska. Zastosowanie nowych technologii w obsłudze gościa wynika z jednej strony z potrzeb klienta - szczególnie często podróżujący skarzą się na czas spędzony w kolejkach do recepcji. Samoobsługowe hotele, w których można dokonać zameldowania i wymeldowania automatycznie, często nawet z pokoju gościa a mailowo otrzymać fakturę, są entuzjastycznie oceniane przez podróżujących służbowo. Technologia daje jednak także wymierne korzyści hotelom. Wirtualny concierge to wymarzone narzędzie do zwiększania satysfakcji klienta, który, nawet jeżeli nie interesuje się życiem hotelu czy jego okolic, doceni informacje wyświetloną na iPadzie, iPhonie czy w TV. To także wspaniały sposób na sprzedaż dodatkowych usług - tym bardziej, że realizowaną w sposób nienachalny. Przewidujemy, że większość nowopowstających hoteli będzie sięgało po nowinki technologiczne, starając się także zaskoczyć swoich klientów wprowadzaniem najnowocześniejszych rozwiązań umilających przestrzeń hotelu czy czas wolny swoich klientów - podkreśla Agnieszka Sapa.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA