PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hotparking i inne sposoby na parkowanie

  • Autor: propertynews.pl
  • 23 paź 2017 17:19

Hotparking i inne sposoby na parkowanie Mateusz Polkowski, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa, JLL

W Warszawie samochód wiezie średnio 1,3 osoby, a według badania przeprowadzonego przez JLL na warszawskim Służewcu w 87proc. aut jedzie tylko kierowca. Znalezienie miejsca do parkowania staje się wyzwaniem, szczególnie w obliczu dynamicznego rozwoju dzielnic biurowych praktycznie we wszystkich największych polskich miastach. Jak te problemy rozwiązać? Metod jest przynajmniej kilka.

REKLAMA

Carpooling, czyli bez pustych przebiegów

W Polsce coraz powszechniejszy staje się carpooling, czyli wspólna podróż kilku osób pracujących w tej samej lokalizacji. Zamiast np. trzech aut do biura jedzie jedno – z kilkoma osobami pracującymi w tej samej firmie, czy w obrębie biurowca.

- Plusów carpoolingu jest kilka. Poza oczywistą oszczędnością wykorzystania miejsc na parkingach, dzielimy się kosztami paliwa i wpisujemy się w popularny „zielony” trend, bo jedno auto nie zanieczyszcza powietrza tak jak kilka. Dla niektórych minusem może być ograniczenie elastyczności i trochę mniejsza prywatność w czasie podróży. Jednak coraz więcej osób z carpoolingu korzysta. Zachęcają też do niego pracodawcy, np. nagradzając miejscem parkingowym osoby, które są na tym polu najbardziej aktywne. W rozwoju carpoolingu mogą też pomóc same władze miast umożliwiając poruszanie się samochodów wiozących trzy lub więcej osób po buspasach. Uważam, że przyczyniłoby się to do rozwoju carpoolingu, szczególnie w dużych ośrodkach miejskich. Pierwszy taki buspas działa już w Poznaniu, a np. w USA jest to  powszechnie stosowana praktyka - tłumaczy Mateusz Polkowski, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa, JLL.

Hotparking – młodszy brat hotdeskingu

Często, ze względu na urlopy, delegacje, zwolnienia lekarskie, nie wszystkie miejsca parkingowe dedykowane danej firmie są zajęte. To też daje nam pole do manewru. Prostym i tanim rozwiązaniem jest wprowadzenie systemu wymieniania się nieużywanymi miejscami parkingowymi. Osoby, które parkują swoje samochody w parkingu podziemnym biurowca musiałyby zgłaszać, że danego dnia nie będą z niego korzystać i umożliwią w ten sposób parkowanie innym osobom. Wszystko może działać w oparciu o aplikacje na smartfony lub tak „analogowe” rozwiązanie, jak kalendarz w outlooku.

Warto sprawdzić, w jakim stopniu jest wykorzystywany na co dzień nasz parking. W jednej z firm zawsze 30 proc. miejsc parkingowych była niewykorzystywana. Opierając się na takim badaniu możemy próbować poprawić wykorzystanie naszych miejsc parkingowych.

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.