PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hubert Abt, twórca New Work: Nigdy nie byłem człowiekiem korporacji

  • Autor: Property News/Grażyna Kuryłło
  • 19 gru 2018 19:00

Hubert Abt, twórca New Work: Nigdy nie byłem człowiekiem korporacji Hubert Abt, CEO New Work Offices.

Do końca 2019 r. New Work chce mieć 25 lokalizacji w regionie CEE, z czego 20 w Polsce. Firma planuje zdobyć 15 mln euro i za kilka lat wejść na giełdę. - Szukam inwestorów instytucjonalnych, ponieważ z własnej emeryckiej kieszeni nie pokryję wszystkich rachunków. Chcę jednak zachować niezależność w firmie, bo nigdy nie byłem człowiekiem korporacji - mówi Hubert Abt, CEO New Work Offices, jednego z trzech największych operatorów biur serwisowanych w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Jakich zmian możemy się spodziewać na rynku elastycznych powierzchni biurowych w najbliższej przyszłości ? 

Pierwsza generacja biurowych powierzchni elastycznych to były przede wszystkim duże metraże – ponad 1,5 tys. mkw. Regus ma 20 lokalizacji w Warszawie, z czego 18 z nich liczy właśnie około 1,5 tys. mkw. Tymczasem pierwsze biura coworkingowe były niewielkie od 200 mkw. do 400 mkw. Na przykład w Łodzi funkcjonuje dziś 14 operatorów coworkingowych i wszyscy oferują bardzo małe przestrzenie do pracy. Sądzę, że wkrótce nastąpi duża zmiana na tym rynku i wszyscy operatorzy, którzy mają mniej niż 1,5 tys. mkw. znikną.

Pokonają ich duże podmioty, takie jak WeWork, który w nowych lokalizacjach bierze 10 tys. mkw., albo 15 tys. mkw., bo go na to stać. WeWork jest finansowany przez SoftBank, który stawia tylko na rynkowych liderów, a to oznacza, że WeWrok będzie chciał zniszczyć każdego kto stanie mu na drodze. W zeszłym roku WeWork "przepalił" ponad miliard dolarów. Ocenia się, że w tym roku będzie jeszcze więcej. Zmienia się zatem sytuacja na rynku jeśli chodzi o podaż i klienta docelowego. WeWork jest coraz bardziej zainteresowany klientem korporacyjnym, który musi sobie poradzić z nowymi przepisami księgowymi. 

Co można zrobić, by utrzymać się na rynku mimo dominacji WeWork? 

Bardzo potrzebna jest specjalizacja i jasny komunikat do klienta. Na przykład Regus, najstarszy gracz na rynku, jest już trochę niemodny, więc stara się dostosować do trendów i wymyśla nową markę Spaces. W zasadzie jest to kopia wszystkich fajnych rozwiązań, które stosuje WeWork, ale Spaces radzi sobie całkiem dobrze. Wszystkie nowe lokalizacje Regusa funkcjonują już pod szyldem Spaces.

Z kolei WeWork celuje w klienta korporacyjnego, co oznacza, że mniejsze firmy będą musiały walczyć o przeżycie. Tymczasem New Work szuka swojego miejsca gdzieś pośrodku. Uważamy, że na rynku jest wystarczająco dużo miejsca dla marek takich, jak: Spaces, WeWork i New Work. Chcemy zbudować markę lifestyle’ową. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać trochę nudnym rozwiązaniem, ale z drugiej strony daje nadzieję na zrównoważony rozwój. Rozpoczęliśmy działalność w 2013 r. Działamy w pięciu krajach: W Polsce, na Węgrzech, w Rumunii, na Ukrainie i w Czechach. Mamy dwanaście lokalizacji. Do końca 2019 roku w naszym portfelu znajdzie się 25 lokalizacji. Naszym docelowym rynkiem jest Europa Środkowo-Wschodnia. Tu czujemy się jak w domu, nie zamierzamy wkraczać do Nowego Jorku czy Berlina.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.