PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak poradzić sobie z wiekowym budynkiem tracącym najemców?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 27 wrz 2018 11:10

Jak poradzić sobie z wiekowym budynkiem tracącym najemców? Fot. shutterstock

Eksperci OPG Property Professionals opowiadają na przykładzie Orange Plaza Financial Center w Łodzi, jak poradzić sobie z wiekowym budynkiem tracącym najemców i nie pójść na dno, lecz wypłynąć na szerokie wody.

REKLAMA

Historia ta dotyczy pewnej nieruchomości w Łodzi, którą dziś znamy pod nazwą Orange Plaza Financial Center. Budynek powstał w 2000 roku jako czteropiętrowe, butikowe centrum handlowe o łącznej powierzchni najmu brutto 3299 mkw. Dużym atutem obiektu był wysoki standard wykończenia, projekt architektoniczny dopasowany do sąsiadującej, zabytkowej zabudowy, a także świetna lokalizacja na samym skrzyżowaniu dwóch ważnych węzłów komunikacyjnych (ul. Piotrkowskiej i al. Piłsudskiego, dzisiejszej trasy W-Z). Orange Plaza, bo tak z początku nazywała się nieruchomość, w momencie oddania do użytku była, obok Domu Buta oraz Centrum Handlowego Saspol,  jednym z najnowocześniejszych budynków w Łodzi, oferując najemcom m.in. otwarty plan obiektu, zaawansowaną infrastrukturę techniczną oraz wysokie pomieszczenia, zapewniające dobre nasłonecznienie wnętrz.

Problemy na horyzoncie

Początkowo nic nie znamionowało problemów. Właścicielowi udało się szybko skomercjalizować budynek, a wśród jego pierwszych najemców można było znaleźć takie prestiżowe marki, jak Hugo Boss czy Calvin Klein. Po pewnym czasie sytuacja zaczęła jednak ulegać zmianie. Kilka lat później, zaledwie przecznicę dalej, do użytku oddana została Galeria Łódzka – pierwsze tak duże centrum handlowe w mieście. Trzykondygnacyjny obiekt o łącznej powierzchni handlowej 45.000 mkw., który mieścił aż 160 sklepów, butików, kawiarni i restauracji, z czasem zdominował handel w tej części miasta. Otwarcie obiektu zbiegło się w czasie z ogólnym spowolnieniem koniunktury na powierzchnie handlowe, co spowodowało, iż budynek Orange Plaza zaczął odczuwać odpływ dotychczasowych najemców i trudności w pozyskiwaniu nowych. Potrzebny był nowy kurs.

Owo delikatne zadanie zostało powierzone łódzkiej spółce OPG Property Professionals specjalizującej się w obszarze asset management, która w branży zasłynęła m.in. „odzyskaniem” dawnej fabryki bawełny Franciszka Ramischa, dziś znanej szerszemu odbiorcy jako OFF Piotrkowska Center w Łodzi. Zanim to jednak nastąpiło, firma zajęła się w imieniu inwestora pełnym zarządzaniem procesem zmiany funkcji, najemców, marketingu oraz pozycji rynkowej, a także uzdrowieniem sytuacji finansowej spółki celowej związanej z obiektem Orange Plaza. O tym, jaki pomysł na „problematyczny” budynek miało OPG, wspomina prezes firmy, Michał Styś.

– Za cel obraliśmy sobie płynne wplecenie obiektu w dynamicznie kształtujący się, nowy krajobraz Łodzi. W mieście, które jeszcze podczas pierwszej dekady tego wieku zmagało się z licznymi problemami ekonomicznymi, potrzeba było nie lada odwagi i znajomości rynku, żeby złapać wiatr w żagle – przyznaje. – Odpowiadając za identyfikację potencjału rozwoju obiektu oraz mając na celu uregulowanie przepływów gotówkowych, zdecydowaliśmy się na stopniową zmianę pierwotnej funkcji handlowej na rzecz biurowo-usługowej o wyspecjalizowanym profilu. Mając jednak na uwadze doświadczenia właściciela budynku, całą koncepcję zaplanowaliśmy tak, aby w przyszłości możliwa była jej zmiana – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.