PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak skutecznie rekrutować pracowników z zagranicy?

  • www.pulshr.pl
  • 22 lis 2017 07:25

Jak skutecznie rekrutować pracowników z zagranicy? Fot. Fotolia

Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym krajem nie tylko dla sąsiadów zza naszej wschodniej granicy, ale i cudzoziemców z odległych państw. W ciągu dwóch lat liczba składanych przez nich wniosków o zezwolenia na pobyt w Polsce wzrosła aż o 87 proc. - wynika ze statystyk Urzędu do spraw Cudzoziemców. Dane z pierwszego półrocza 2017 r. też potwierdzają trend. Na co należy zwrócić uwagę podczas rekrutacji?

REKLAMA

W ciągu sześciu miesięcy obecnego roku już 89 tys. cudzoziemców, czyli o 27 tys. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego (42-proc. wzrost), wystąpiło o zgodę na legalny pobyt. Rosnące zainteresowanie jest tym bardziej widoczne, jeśli porównać je ze stanem z pierwszego półrocza 2015 r., kiedy liczba takich wniosków sięgała tylko 48 tys.

Wszystko wskazuje na to, że Polska jest dla nich atrakcyjnym zawodowo krajem dla obcokrajowców spoza UE. Istnienie „lepszego Zachodu” to mit – wynika z raportu Monster Talent Sourcing Services „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe”. Jak zatem skutecznie ich rekrutować?

Ogłoszenie o pracę

Bardzo ważnym elementem, który decyduje o skuteczności rekrutacji pracowników z zagranicy, jest skonstruowanie samego ogłoszenia. Jego treść powinna być publikowana nie tylko w języku angielskim, ale i także w drugim języku, jakiego znajomości dodatkowo wymagamy np. francuskim lub niemieckim.

- Obcokrajowcy cenią Polskę, bo jest dla nich miejscem otwartym na młodych pracowników bez znajomości języka polskiego. Wysoko oceniają poszanowanie odmienności kulturowej w firmach oraz wielokulturowe zespoły. To te czynniki warto podkreślić tworząc ofertę pracy – mówi Aleksandra Pocheć, konsultant w Monster Talent Sourcing Services.

Tak stworzone ogłoszenie powinno trafić do co najmniej trzech kanałów informacyjnych: na strony z ofertami pracy, na biznesowe portale oraz do agencji pośrednictwa. Są to bowiem miejsca, z których w poszukiwaniu zatrudnienia najczęściej korzystają cudzoziemcy.

Czytaj więcej na PulsHR

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - CRESA Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Solutions

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA