PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak stworzyć biuro dla firmy IT

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 sie 2017 12:51

Jak stworzyć biuro dla firmy IT Martin Lipiński, dyrektor Działu Office w Axi Immo

Tylko w Warszawie 10 proc. najemców biur to firmy z sektora IT. To jeden z najdynamiczniej rosnących segmentów klientów na rynku i jednocześnie jeden z najbardziej wymagających. Doświadczeni programiści czy administratorzy systemów to pracownicy poszukiwani przez wielu pracodawców. Biuro staje się jednym z elementów walki o IT talenty. Wskazówki, jak je przygotować, aby spełniało oczekiwania tej szczególnie wymagającej grupy zawodowej oraz ile taki projekt kosztuje przygotowali eksperci działu Office Axi Immo.

REKLAMA

Biuro dla firmy IT – czego oczekuje pracownik?

Nad Wisłę w poszukiwaniu doświadczonych informatyków ściągają firmy z całego świata i otwierają kolejne centra IT i R&D. Preferowane przez ten sektor lokalizacje biurowe to Warszawa i Wrocław, który już dziś nazywany jest polską Doliną Krzemową. Duże centra IT otwierają się również w Krakowie, Katowicach czy Gdańsku. Wśród największych najemców z sektora IT w Polsce wymienić możemy firmy: Atos, Dolby, Capgemini, IBM, Nokia, Opera Software,  Accenture, Ericsson i wiele innych.

Co jest ważne dla pracownika sektora IT?

Dzisiejsze biura projektowane dla firm z sektora IT wyróżnia ponadprzeciętne wyposażenie powierzchni, zaawansowane rozwiązania techniczne i technologiczne. Firmy inwestują w wysoki standard, bo biuro ma być miejscem, które definiuje kulturę organizacji i pobudza kreatywne myślenie. Z badań przeprowadzonych przez Kelly Global Workforce Index wynika, że pracownicy IT w większym stopniu niż pracownicy innych sektorów cenią sobie środowisko pracy (66 proc. IT, 57 proc. inne branże) i dostęp do najbardziej nowoczesnego wyposażenia w biurze (63 proc. IT oraz 46 proc. inne branże).

W sektorze IT mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Specjaliści IT ( z reguły to mężczyźni w wieku 25-35 lat) swojego przyszłego pracodawcę często wybierają przez pryzmat dodatkowych benefitów, wśród których wysokie miejsce zajmuje lokalizacja i standard biura. Nic więc dziwnego, że firmy z branży robią wszystko, aby to ich biuro wyróżniało się spośród wielu innych. Inspiracje czerpią z zagranicy, szczególnie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie powierzchnie biurowe zaprojektowane na potrzeby największych graczy na rynku informatycznym (takich, jak Apple, Google czy Microsoft) są przykładem najbardziej nowoczesnego podejścia do aranżacji powierzchni biurowej. Standardem biur dla kadry IT są duże strefy wspólne, przestronne kuchnie, sale gier i relaksu, konsole gier czy nawet miejsca przeznaczone na drzemkę.

Warto podkreślić, że w standardzie powierzchni biurowej dla IT uwzględnione są najnowsze rozwiązania technologiczne, począwszy od serwerowni po zautomatyzowane sale konferencyjne wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt multimedialny. W tego typu przestrzeniach szczególną uwagę przywiązuje się również do zapewnienia odpowiedniej akustyki poszczególnych stref, oświetlenia, designerskich, ale jednocześnie ergonomicznych mebli – komentuje Martin Lipiński, dyrektor Działu Office w Axi Immo.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.