PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak zadbać o atrakcyjność nieruchomości?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 09 sie 2017 15:20

Jak zadbać o atrakcyjność nieruchomości? Monika Hryniewicz, Real Estate Leasing Manager w firmie OPG Property Professionals.

Poruszanie się po rynku nieruchomości biurowych czasem przypomina tytułowy Paragraf 22 ze słynnej powieści Josepha Hellera. Paradoks polega na tym, że aby stworzyć rentowną przestrzeń, należy ją szybko zasiedlić najemcami. Najemców trudno zaś pozyskać, nie mając dla nich odpowiedniej powierzchni. O tym, jak ważną rolę w tworzeniu wartości danego miejsca odgrywa sprawne zarządzanie aktywami, opowiada Monika Hryniewicz, Real Estate Leasing Manager w firmie OPG Property Professionals.

REKLAMA

- Lokalizacja i czynnik ekonomiczny, choć wciąż bardzo istotne, bynajmniej nie są już jedynymi kryteriami przesądzającymi o wyborze danej powierzchni przez najemcę. Oczywiście, wiele zależy od skali projektu oraz pomysłu, jaki mamy na nieruchomość, a co za tym idzie na jej komercjalizację. Czego innego poszukuje kancelaria prawna czy biuro obsługi klienta, a czego innego duży najemca z branży IT czy BPO. O ile dla tych pierwszych lokalizacja i dostępność faktycznie ma kluczowe znaczenie, o tyle dla tych drugich równie mocno liczyć się będzie liczba miejsc parkingowych czy zastosowane w budynku technologie - tłumaczy Monika Hryniewicz, Real Estate Leasing Manager w firmie OPG Property Professionals.

Jak dodaje, duzi najemcy najczęściej wymagają parkingu, klimatyzacji, szybkich wind, systemu bezpieczeństwa i kontroli dostępu czy inteligentnie sterowanych instalacji ogrzewania, wentylacji i oświetlenia. - Dla firm technologicznych liczy się szybki światłowód i podłoga techniczna, która pozwoli na swobodne zaaranżowanie open space’ów. Rośnie potrzeba wydzielonych akustycznie miejsc do spotkań lub pracy w skupieniu. Dziś umożliwia to nie tylko przemyślany plan pomieszczeń, ale też nowoczesne meble i elementy wyposażenia. Z naszych doświadczeń wynika, że pracownicy coraz bardziej doceniają też energooszczędne technologie i zielone rozwiązania. Dlatego też w realizowanym przez nas projekcie Teal Office w Łodzi uwzględniliśmy stacje do ładowania samochodów elektrycznych, prysznice dla osób dojeżdżających do pracy rowerem oraz dach zielony, na którym wydzielimy miejsce na domki dla owadów dziko żyjących - komentuje.

Zdaniem Hryniewicz ważną rolą w przyciągnięciu najemców ma funkcjonowanie zarządcy nieruchomości. - Jego zadaniem jest obserwacja ruchu na rynku nieruchomości i najemców oraz sprawna adaptacja do nowych warunków i klimatów. Aby odzyskać rentowność budynku, czasem niezbędna jest jego rekomercjalizacja. Tak postąpiliśmy w przypadku projektu Orange Plaza. Budynek otwarty jako centrum handlowe, dziś z powodzeniem pełni funkcję biurową, dedykowaną branży finansowej i ubezpieczeniowej - komentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA