PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jakich biur szuka sektor usług biznesowych - raport

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 wrz 2012 17:04

Jakich biur szuka sektor usług biznesowych - raport

Elastyczność, wydajność powierzchni biurowej i bezpieczeństwo działalności to kluczowe wymogi stawiane przez sektor nowoczesnych usług biznesowych przy wyborze siedziby - wynika z raportu przygotowanego przez Jones Lang LaSalle, Skanska oraz Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych.

REKLAMA

W ciągu ostatnich kilku lat Polska osiągnęła pozycję lidera pod względem wielkości zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej i stała się jedną z kluczowych lokalizacji na światowej mapie outsourcingu dla inwestycji tego typu. Według danych Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL), do końca 2012 roku branża będzie zatrudniać już około 100 tysięcy osób. Z kolei, średni roczny wzrost liczby pracowników sektora w latach 2008-2011 wyniósł około 20%. Dlatego też, firmy świadczące usługi outsourcingu lub tworzące swoje centra usług w Polsce, stały się głównym motorem napędowym popytu na powierzchnie biurowe w dużych, a nawet mniejszych ośrodkach miejskich na terenie kraju.

Wymagania funkcjonalne i techniczne najemców z branży outsourcingu można sprowadzić do trzech kluczowych płaszczyzn. Są nimi: elastyczność i wydajność powierzchni biurowej oraz bezpieczeństwo działalności.

Elastyczność powierzchni biurowej
Firmy z branży nowoczesnych usług dla biznesu działają przede wszystkim w przestrzeniach otwartych, tzw. „open space", przy czym, w przypadku zdecydowanej większości respondentów, powierzchnia biurowa obejmuje wydzielone części przeznaczone na sale konferencyjno-szkoleniowe. W przypadku 37% firm stanowiły one 10% do 20% powierzchni biura, a dla kolejnych 37% - do 10% całkowitej powierzchni najmu.

- Aranżacja typu „open space" daje możliwość swobodnego i elastycznego zaprojektowania wnętrza z uwzględnieniem takich sposobów optymalizacji powierzchni jak współużytkowanie biurek. Kluczowa jest łatwość dostosowania powierzchni do zmieniających się potrzeb, szczególnie w zakresie liczby pracowników - komentuje Anna Kot, dyrektor Działu Agencji Biurowej i Reprezentacji Najemców, Jones Lang LaSalle.

Podkreśla, że poziom zatrudnienia u najemców z analizowanego sektora podlega fluktuacjom - najczęściej jest to związane z pozyskaniem nowego klienta i koniecznością dodatkowej rekrutacji. - Nie dziwi zatem, iż respondenci wskazywali w ankiecie jako istotny wymóg możliwość wynajęcia dodatkowej powierzchni w ramach tego samego obiektu lub kompleksu biurowego w sytuacji znaczącego przyrostu kadry. Mniejsze zwyżki zatrudnienia organizowane są w postaci przearanżowania zajmowanej dotychczas powierzchni, która jednak musi być odpowiednio elastyczna, aby to było możliwe. Zmiany w aranżacji przestrzeni biurowej są zjawiskiem często praktykowanym przez najemców z sektora usług biznesowych - dodaje Anna Kot.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA