PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

K. Bestry, Infosys: Kryzys szansą na jeszcze szybszy rozwój sektora BPO

  • wnp.pl
  • 11 cze 2013 11:50

K. Bestry, Infosys: Kryzys szansą na jeszcze szybszy rozwój sektora BPO

Przez ostatnie kilka lat, podczas kryzysu, branża BPO urosła do jednej z najważniejszych gałęzi polskiej gospodarki, a projekty z obszaru usług dla biznesu stanowią najliczniejszą grupę wśród wszystkich inwestycji zagranicznych w Polsce - mówi Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO Europe.

REKLAMA

Jakie są pana prognozy dotyczące rozwoju usług outsourcingowych w Polsce?

Sektor usług dla biznesu od kilku lat rozwija się w Polsce w tempie dwucyfrowym. Możemy spodziewać się, że będzie to stabilny poziom wzrostu w kolejnych latach, a nasz kraj będzie umacniał się na pozycji jednej z najbardziej atrakcyjnych, światowych destynacji dla projektów outsourcingowych.

Już w tej chwili wiele firm i centrów posiada zabezpieczone kontrakty na 3 do 5 lat do przodu, ponieważ umowy outsourcingowe podpisuje się na kilka okresów rozliczeniowych. Wynika to między innymi z faktu, że najlepsze efekty daje długofalowa współpraca, w której dostawca usług outsourcingowych dobrze poznaje przejmowane procesy i proponuje kolejne optymalizacje.

Jakie jest zainteresowanie takimi usługami i jak Polska wypada na tle Europy i świata?

Polska to aktualny europejski lider pod względem liczby specjalistów pracujących w modelu offshoringowym. Ponadto, jak wskazuje raport Everest Group, jesteśmy również najbardziej dojrzałą w Europie lokalizacją do przenoszenia procesów biznesowych z innych krajów. Jako jedyni na kontynencie należymy do elitarnej grupy państw, w których ulokowanych jest więcej niż pięćdziesiąt centrów największych światowych koncernów.

Kryzys jeszcze się nie skończył, jak pana zdaniem sytuacja w Europie wpłynie na rozwój rynku usług?

Okres dekoniunktury jak zawsze jest szansą na rozwój dla sektora usług dla biznesu. Wynika to z faktu, iż firmy w poszukiwaniu optymalizacji decydują się na oddanie części swoich procesów w ręce zewnętrznych specjalistów. Polska zyskuje nawet dwukrotnie, gdyż jesteśmy w stanie zapewnić usługi dla największych międzynarodowych korporacji na światowym poziomie, w wielu językach obcych, z gwarancją pełnego bezpieczeństwa, a zarazem w cenach atrakcyjnych w stosunku do zachodnich lokalizacji.

Należy podkreślić, że przez ostatnie kilka lat, właśnie podczas kryzysu, branża urosła do jednej z najważniejszych gałęzi polskiej gospodarki, a projekty z obszaru usług dla biznesu stanowią obecnie najliczniejszą grupę wśród wszystkich inwestycji zagranicznych w Polsce.

  • 1
  • 2
  • man 2013-06-25 11:01:53
    Zastanówmy się lepiej co zrobimy jak BPO zacznie się masowo przenosić do innych krajów! To będzie wyzwanie dla regionów. Jak zapełnić biurowce widma. Ale o tym nikt dzisiaj nie myśli. POdniecamy się tylko cyckaniem nas z kasy przez outsourcingowe korporacje i jechaniem na zwolnieniach podatkowych!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA