PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kapitał ludzki, promocja i biurowce - źródła polskiego sukcesu w branży BPO

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 wrz 2013 15:56

Kapitał ludzki, promocja i biurowce - źródła polskiego sukcesu w branży BPO

Sektor usług biznesowych to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów polskiej gospodarki. Obecnie w ponad 400 centrach pracuje około 110 000 Polaków. Co roku liczba ta zwiększa się jednak o kolejnych 20 proc. - Polska w ciągu zaledwie kilku lat wyrosła na jednego z globalnych liderów tego sektora gospodarki - mówi Sławomir Majman, prezes zarządu w PAIiIZ.

REKLAMA

O potędze rynku świadczą m.in. statystyki Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. W latach 2003-2013 spośród 469 projektów, które z sukcesem zakończył PAIiIZ, 154 to projekty BPO. O wiele bardziej istotny jest jednak trend, który pokazuje jak ważną pozycję na globalnym rynku centrów usługowych zdobyła Polska. O ile w 2005 roku projekty firm zakładające ulokowanie w Polsce działalności z sektora BPO stanowiły około 10 proc. wszystkich projektów PAIiIZ, o tyle w pierwszej połowie 2013 roku było to już 51 proc.

- Polska w ciągu kilku lat wyrosła na jednego z globalnych liderów tego sektora gospodarki - mówi Sławomir Majman. - Nasza potęga to efekt przede wszystkim bardzo dobrego kapitału ludzkiego, jaki tkwi w naszym kraju - dodaje.

Zdaniem uczestników konferencji BPOland Potential and Prospects oprócz czynnika ludzkiego równie ważne dla przyciągnięcia zagranicznych inwestorów jest odpowiednia promocja i stosowanie należytych zachęt finansowych, jak również odpowiednie przygotowanie powierzchni biurowej, na której takie projekty mogą zostać zrealizowane.

- Zainteresowanie Polską wynika m.in. z dużej ilości dobrze przygotowanej powierzchni biurowej, dostępnej po względnie niskich cenach - tłumaczy Joanna Mroczek, dyrektor w dziale Doradztwa i Badań Rynku, CBRE. - Zarówno warszawski rynek powierzchni biurowej, jak i miasta regionalne mają dużo więcej do zaoferowania, niż ich odpowiedniki w innych krajach regionu - dodaje.

- Przy planowaniu potencjalnej przeprowadzki części swoich procesów biznesowych, na tzw. długiej liście możliwych lokalizacji firmy umieszczają przede wszystkim polskie miasta (aż trzy czwarte potencjalnych lokalizacji), i tylko nieliczne miasta z innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Największe regionalne ośrodki w Polsce, takie jak Wrocław, Kraków i Trójmiasto, w których obecnie buduje się najwięcej nowych powierzchni biurowych, przyciągają najwięcej inwestorów. Jednocześnie wyłaniają się nowe, ciekawe alternatywy. Natychmiastowa dostępność nowoczesnych powierzchni biurowych jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę przez inwestorów - dodała Joanna Mroczek. 

Dziś najpopularniejszymi lokalizacjami są takie miasta, jak Kraków, Warszawa czy Wrocław. Przyciągają one nie tylko wysoką podażą powierzchni biurowej, ale również bardzo dobrze wykształconymi absolwentami uczelni wyższych, którzy jednocześnie znają lub uczą się co najmniej kilku języków.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - TDJ Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA