PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kompleks West Station „jaskółką zmian” zaniedbanych terenów kolejowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 10 cze 2015 14:07

Kompleks West Station „jaskółką zmian” zaniedbanych terenów kolejowych Wizualizacja dworca kolejowego Warszawa Zachodnia, fot. materiały inwestora

Jest już pewne, że nowoczesny dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia ruszy jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Obiekt, razem z planowanymi biurowcami, stworzy nowe miejsce na mapie Warszawy - kompleks West Station.

REKLAMA

Inwestycja jest realizowana przez HB Reavis oraz PKP SA. Obejmuje budowę nowego, dodatkowego gmachu dworca o powierzchni ok. 1,3 tys. mkw., w tym 300 mkw. powierzchni przeznaczonej na cele komercyjne.

PKP jest w trakcie negocjacji z potencjalnymi najemcami. Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, w podziemnej części dworca znajdzie się restauracja szybkiej obsługi, lokal z gazetami i księgarnia. Umowy jeszcze nie zostały podpisane.

Realizacja projektu rozpoczęła się w IV kwartale 2014 r. Jak zapewnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP, nowoczesny dworzec zostanie udostępniony pasażerom jeszcze przed tegorocznym Bożym Narodzeniem. Potwierdza te słowa Jerzy Kamiński, kierownik projektu HB Reavis, dodając, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby terminowo zakończyć budowę.

Co nowego czeka na pasażerów? Jak mówi Bator ma być przede wszystkim szybciej i łatwej. Nowy gmach powstaje bezpośrednio od strony Al. Jerozolimskich, co ułatwi dostęp do obiektu mieszkańcom Ochoty, Włochów czy Mokotowa. Sprawniej będzie można się dostać zarówno na perony, dzięki położeniu części funkcjonalnej dworca na poziomie -1, jak i zakupić bilety w kasach. Podróżującym udostępniony zostanie parking podziemny na 160 miejsc.

Na razie nowy dworzec będzie obsługiwał kolej podmiejską. Jednak, jak nadmienia Bator, jego funkcja ma w przyszłości ewoluować. PKP PLK SA bowiem planuje modernizację węzła Warszawa-Zachód. Nie nastąpi to zbyt szybko, bo nie wcześniej niż za cztery lata.

Bator podkreśla również dobrą architekturę nowego dworca, która niewątpliwie na tle otoczeni wyjątkowo się wyróżnia. Autorem koncepcji architektonicznej jest pracownia FS&P Arcus. Obiekt został elastycznie zaprojektowany, tak aby można go było łatwo w przyszłości połączyć z innymi przedsięwzięciami w każdej skali.

Bator ma nadzieję, że nowy dworzec Warszawa Zachodnia będzie „jaskółką zmian”, która zapoczątkuje całościową rewitalizację przestrzeni wokół kolei.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA