PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Koszty eksploatacyjne biurowców bez tajemnic

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 cze 2017 12:45

Koszty eksploatacyjne biurowców bez tajemnic źródło: Knight Frank

Koszty eksploatacyjne to – obok czynszu - znaczący element ponoszonych wydatków na wynajem powierzchni. Często jednak najemcy nie wiedzą, co w nich się zawiera.

REKLAMA

Eksperci z Działu Zarządzania Nieruchomościami Knight Frank w najnowszym raporcie o kosztach eksploatacyjnych, poruszają ten temat analizując zmiany, jakie zaszły w ciągu ostatnich sześciu lat. Jedną z nich jest wzrost kosztów ochrony i sprzątania.

- Koszty eksploatacyjne ulegają ciągłym zmianom. . W ostatnich latach znaczącym elementem opłat eksploatacyjnych stał się koszt ochrony i sprzątania. Stało się to głównie za sprawą zmian regulacji prawnych dotyczących wynagrodzeń. W 2016 roku wprowadzono tzw. „ozusowanie” umów zleceń. Od stycznia 2017 roku wzrosło minimalne wynagrodzenie, jak również do 13 zł podniesiona została minimalna stawka za godzinę pracy - wskazuje Magdalena Oksańska, dyrektor Działu Property Management Compliance w Knight Frank. -  Znacząco przełożyło się to na koszty ochrony, w której głównym elementem składowym jest koszt zatrudnienia pracowników. Wzrosły one w 2016 roku o 13 proc. w stosunku do 2015 roku, a od stycznia 2017 zwiększyły się od 20 proc. do 40 proc. W przypadku kosztów sprzątania, na które czynnik ludzki ma również istotny wpływ, w 2016 roku wzrosły one ok. 2 proc. (poza Centralnym Obszarem Biznesu w Warszawie). W 2017 roku jest to wzrost rzędu 5 proc. -15 proc. - wylicza.

W perspektywie tak znaczących podwyżek, właściciele rozpoczęli intensywne działania pozwalające na zastąpienie pracowników rozwiązaniami technicznymi takimi jak dodatkowe szlabany, bramki czy kamery telewizji przemysłowej. Rozwiązanie problemu zaproponowały też profesjonalne firmy ochroniarskie. Wśród ich usług pojawiło się również wykorzystanie Inteligentnej Analizy Obrazu, która w znacznym stopniu jest w stanie ograniczyć ilość zatrudnionych na terenie obiektu pracowników ochrony. To nowatorskie rozwiązanie jest na razie w fazie koncepcyjnej, a oparte zostało o najnowsze technologie i doświadczenie globalnych firm na rynkach zagranicznych.

- Wydaje się, że wszystkie zmiany  wynagrodzeń pracowników mogą mieć w przyszłości wpływ również na koszty  obsługi technicznej. Dużo większy zakres odpowiedzialności, wymagane wysokie kwalifikacje oraz kolejne podwyżki minimalnego wynagrodzenia (już w 2018 roku) prawdopodobnie spowodują konieczność bardziej godziwego wynagradzania profesjonalistów  z sektora obsługi technicznej, czyli  „Facility Management” - mówi Magdalena Oksańska, dyrektor Działu Property Management Compliance w Knight Frank.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.