PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kupić czy wynająć, oto jest pytanie!

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 wrz 2016 17:50

Kupić czy wynająć, oto jest pytanie! Fot. Fotolia

Kupić czy wynająć? Polscy przedsiębiorcy często zadają sobie to pytanie, myśląc o siedzibie swojej firmy.

REKLAMA

Pierwsze rozwiązanie wiąże się z jednorazowym poniesieniem dużego kosztu. Z drugiej strony w dłuższej perspektywie niejednokrotnie okazuje się ono bardziej opłacalne. Eksperci przedstawiają dostępne rozwiązania, dzięki którym zakup i wyposażenie biura staną się dużo łatwiejsze. Jak się okazuje nowoczesna aranżacja przestrzeni pracy może wspierać kulturę organizacyjną oraz cele przedsiębiorstwa, a także bezpośrednio przełożyć się na jakość i efektywność jej użytkowników.

Nabycie nieruchomości przez firmę nie jest w obecnych czasach dużą trudnością. Decydując się na zewnętrze finansowanie w postaci kredytu, przedsiebiorcy mogą dokonać transakcji bez konieczności angażowania środków własnych. Jest to możliwe przy zastosowaniu gwarancji BGK podczas zakupu lokalu o charakterze biurowym. LTV może wynieść do 100 proc. (70 - 80 proc.dostępne w ramach standardowej oferty i 30% uzyskane dzięki gwarancji BGK).

–W ten sposób środki własne przedsiębiorstwa pozostają dostępne i mogą posłużyć innym celom – zauważa Monika Mojzesowicz, dyrektor Departamentu Produktów dla Firm Expander Advisors. – Co ważne, spłatę zobowiązania można rozłożyć nawet na 20 lat - w ten sposób największa bariera w postaci dużego jednorazowego wydatku znika, a firma może zrezygnować z drogiego i w wielu przypadkach mniej opłacalnego wynajmu. Trzeba jednak zaznaczyć, że podobnie, jak w przypadku lokalu mieszkalnego, zakup nieruchomości to dopiero początek drogi. Taki lokal trzeba bowiem wykończyć oraz wyposażyć w niezbędne meble i sprzęty. 

Mamy biuro i co dalej?

Obecnie pracodawcy przykładają coraz większą wagę do tworzenia przyjaznych i funkcjonalnych przestrzeni. Jest to inwestycja, bowiem wygoda pracowników w bezpośredni sposób przekłada się na ich efektywność, a ta na wyniki całego przedsiębiorstwa. 

– Jak wynika z raportu JLL, ponad 80 proc. pracowników centrów usług biznesowych (BSS) deklaruje, że chciałoby przed podpisaniem umowy zobaczyć swoje przyszłe miejsce pracy. Nic w tym dziwnego.Jego wygląd jest często utożsamiany z prestiżem, a ten zaś z sukcesem zawodowym, jak i życiowym - komentuje Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. Marketingu i Handlu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Poland Partner serwisu - Workplace

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA