PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Londyn tańszy niż Nowy Jork. TOP najdroższych lokalizacji dla biur

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 wrz 2017 09:15

Londyn tańszy niż Nowy Jork. TOP najdroższych lokalizacji dla biur

Firmy oszczędzą nawet 25 proc. wybierając Londyn zamiast Nowego Jorku - wynika z najnowszego raportu „Global Cities 2018”. Knight Frank po raz pierwszy przeanalizował koszty prowadzenia biura liczącego 100 pracowników w wiodących miastach świata.

REKLAMA

Według ekspertów Knight Frank, zatrudnienie setki pracowników w przeciętnym biurze w Londynie wyniesie 5 228 140 dolarów rocznie. To znacznie mniej niż w konkurencyjnych centrach finansowych takich jak Nowy Jork (6 938 000 dolarów) czy Hongkong (5 964 990 dolarów). Najdroższą lokalizacją pozostaje jednak Zurych, w którym wysokie koszty zatrudnienia w sektorze bankowym oraz asset management oznaczają roczną opłatę za 100-osobowe biuro rzędu 7 947 260 dolarów. Drugie miejsce zajmuje Nowy Jork, a tuż za nim plasuje się San Francisco (6 696 700 dolarów), w którym koszty zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych specjalistów z branży technologicznej podnoszą koszty ogólne. Pierwszą piątkę zamykają Hongkong, w którym czynsze biurowe są najwyższe na świecie, oraz Boston (5 936 820 dolarów).

Pomimo znacznie niższych kosztów w porównaniu do innych wiodących miast świata, Londyn pozostaje wśród najdroższych miejsc do prowadzenia biznesu w Europie. Koszt prowadzenia 100- osobowej firmy w Paryżu wynosi rocznie 4 115 120 dolarów, czyli nieznacznie więcej niż w Dublinie (4 051 670 dolarów). W Sztokholmie, Frankfurcie i Amsterdamie taka sama lokalizacja kosztuje poniżej 4 mln dolarów.

Tymczasem Warszawa staje się atrakcyjną europejską lokalizacją do prowadzenia biznesu, oferującą stosunkowo niższe koszty zatrudnienia dobrze wykształconej kadry, władającej wieloma językami (1 631 670 dolarów).

- Dostępność wysoko wykwalifikowanych pracowników to nieodłączny element w podejmowaniu decyzji o ulokowaniu korporacyjnego biura i kluczowa kwestia w podejmowaniu decyzji o ulokowaniu biznesu. Jakkolwiek w otoczeniu gospodarczym z niskim wzrostem ochrona zysków i kontrola kosztów są nadrzędne, to koszt zatrudnienia wykwalifikowanej kadry i biura jest także ważny - komentuje Lee Elliot, Head of Commercial Research w Knight Frank. - Londyn jest wśród trzech najważniejszych dla biznesu miast świata, lecz zajmuje dopiero szóste miejsce na liście pod względem kosztów prowadzenia działalności. To ogromna zachęta dla globalnych firm, aby wybierały akurat to miasto. Dotyczy to zwłaszcza spółek z branży technologicznej i finansowej, które muszą przyciągnąć najlepszych pracowników wyjątkowym biurem.

Zdaniem Lee Eliotta, w porównaniu z Londynem pozostałe europejskie miasta oferują niższe koszty zatrudnienia i wynajmu biura. - Wiele spółek decyduje się jednak właśnie na Londyn ze względu na wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz ugruntowaną pozycję miasta jako jednego z centrów biznesu na świecie - mówi. 

Analiza Knight Frank została oparta na całkowitym koszcie zatrudnienia 100 osób w wiodących miastach świata, obejmującym opłaty za prowadzenie biura oraz średnie wynagrodzenie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.