PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marketing obiektów biurowych zyskuje na znaczeniu

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 sie 2014 14:56

Marketing obiektów biurowych zyskuje na znaczeniu

Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi promocji jest istotnym czynnikiem sukcesu komercjalizacji budynków biurowych - podkreślają eksperci firmy doradczej CBRE. W najnowszej analizie przedstawiają marketingowe wyzwania stojące przed obiektami.

REKLAMA

Kiedy w 2008 r. poziom pustostanów w Warszawie spadł poniżej 3 proc., a wyjściowe czynsze w najlepszych biurowcach w centrum stolicy przekroczyły 30 euro/mkw./mies., marketing budynku ograniczyć można było do otwarcia przed najemcą drzwi do przedstawianego modułu proponowanej powierzchni.

- Jednak w czasach, gdy w Warszawie buduje się obecnie ponad 600.000 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, a mimo rosnącego z roku na rok popytu poziom pustostanów w mieście, według analityków, będzie się zwiększał z obecnych 13 proc. do 16-18 proc. w ciągu najbliższych dwóch lat, procesy komercjalizacji obiektów biurowych wymagać będą coraz większego zaangażowania. Dodatkowym wyzwaniem jest również fakt, że coraz większa grupa użytkowników biur to tzw. pokolenie „Y", charakteryzujące się specyficznymi potrzebami, niekoniecznie najbardziej istotnymi dla dotychczasowych najemców. Dobrze przygotowana strategia pomaga szybko i sprawnie wynająć posiadaną powierzchnię - mówi Łukasz Kałędkiewicz, starszy dyrektor, Dział Powierzchni Biurowych, CBRE.

Eksperci CBRE podkreślają, że o marketingu i komunikacji budynku biurowego należy myśleć już na samym początku planowania inwestycji, aby jak najpełniej wykorzystać potencjał jej lokalizacji. W tym kontekście istotna jest również świadomość, do jakich grup docelowych będą kierowane działania komunikacyjne, aby optymalnie dopasować zarówno język przekazu, jak i sposób wygenerowania zainteresowania wśród potencjalnych najemców powierzchni biurowej.

Mając określonego odbiorcę, można przejść do budowania właściwej strategii marki budynku, zwracając szczególną uwagę na zachowanie spójności między poszczególnymi jej elementami - począwszy od nazwy po oprawę graficzną, logotypy i użyty język. W marketingu obiektów biurowych nadal istotna pozostaje sfera wizualna, obejmująca m.in. profesjonalnie przygotowane zdjęcia, wizualizacje budynku, plan sytuacyjny czy plany pięter. Wynika to również z faktu, że etap projektowania budynku, w tym jego standard techniczny oraz potencjał aranżacyjny powierzchni, jest kluczowy dla przyszłych działań marketingowych.

Dodatkowym, ważnym elementem strategii komunikacji jest charakterystyka samego dewelopera czy funduszu inwestycyjnego, będącego właścicielem budynku. Mając na względzie budowanie długoletnich relacji z najemcami, warto prezentować doświadczenie oraz podkreślać wiarygodność wynajmujących jako partnerów biznesowych w szczególności, kiedy obiekt biurowy znajduje się w budowie.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Echo Investment S.A. Partner serwisu - Interbiuro Partner serwisu - Nowy Styl Partner serwisu - Penta Partner serwisu - Skanska Property Poland Sp. z.o.o. Partner serwisu - Vastint Partner serwisu - Workplace Partner serwisu - Zinel

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA