PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Marketing obiektów biurowych zyskuje na znaczeniu

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 sie 2014 14:56

Marketing obiektów biurowych zyskuje na znaczeniu

Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi promocji jest istotnym czynnikiem sukcesu komercjalizacji budynków biurowych - podkreślają eksperci firmy doradczej CBRE. W najnowszej analizie przedstawiają marketingowe wyzwania stojące przed obiektami.

REKLAMA

Kiedy w 2008 r. poziom pustostanów w Warszawie spadł poniżej 3 proc., a wyjściowe czynsze w najlepszych biurowcach w centrum stolicy przekroczyły 30 euro/mkw./mies., marketing budynku ograniczyć można było do otwarcia przed najemcą drzwi do przedstawianego modułu proponowanej powierzchni.

- Jednak w czasach, gdy w Warszawie buduje się obecnie ponad 600.000 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, a mimo rosnącego z roku na rok popytu poziom pustostanów w mieście, według analityków, będzie się zwiększał z obecnych 13 proc. do 16-18 proc. w ciągu najbliższych dwóch lat, procesy komercjalizacji obiektów biurowych wymagać będą coraz większego zaangażowania. Dodatkowym wyzwaniem jest również fakt, że coraz większa grupa użytkowników biur to tzw. pokolenie „Y", charakteryzujące się specyficznymi potrzebami, niekoniecznie najbardziej istotnymi dla dotychczasowych najemców. Dobrze przygotowana strategia pomaga szybko i sprawnie wynająć posiadaną powierzchnię - mówi Łukasz Kałędkiewicz, starszy dyrektor, Dział Powierzchni Biurowych, CBRE.

Eksperci CBRE podkreślają, że o marketingu i komunikacji budynku biurowego należy myśleć już na samym początku planowania inwestycji, aby jak najpełniej wykorzystać potencjał jej lokalizacji. W tym kontekście istotna jest również świadomość, do jakich grup docelowych będą kierowane działania komunikacyjne, aby optymalnie dopasować zarówno język przekazu, jak i sposób wygenerowania zainteresowania wśród potencjalnych najemców powierzchni biurowej.

Mając określonego odbiorcę, można przejść do budowania właściwej strategii marki budynku, zwracając szczególną uwagę na zachowanie spójności między poszczególnymi jej elementami - począwszy od nazwy po oprawę graficzną, logotypy i użyty język. W marketingu obiektów biurowych nadal istotna pozostaje sfera wizualna, obejmująca m.in. profesjonalnie przygotowane zdjęcia, wizualizacje budynku, plan sytuacyjny czy plany pięter. Wynika to również z faktu, że etap projektowania budynku, w tym jego standard techniczny oraz potencjał aranżacyjny powierzchni, jest kluczowy dla przyszłych działań marketingowych.

Dodatkowym, ważnym elementem strategii komunikacji jest charakterystyka samego dewelopera czy funduszu inwestycyjnego, będącego właścicielem budynku. Mając na względzie budowanie długoletnich relacji z najemcami, warto prezentować doświadczenie oraz podkreślać wiarygodność wynajmujących jako partnerów biznesowych w szczególności, kiedy obiekt biurowy znajduje się w budowie.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.