PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Metropolia rozkręci biznes na Śląsku

Property Forum Katowice 2019
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 sty 2019 10:32

Katowice z miasta węgla i stali stały się nowoczesnym ośrodkiem biznesowo-edukacyjnym. Czas sięgnąć po więcej i zacząć wykorzystywać potencjał ponad dwumilionowej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. By to osiągnąć, trzeba skończyć z monokulturową wizją miasta, postawić na miastotwórcze projekty mixed-use i rozwój komunikacji metropolitalnej. Należy też zadbać o największy potencjał jakim jest kapitał ludzki - do takich wniosków doszli uczestnicy sesji inauguracyjnej Property Forum w Katowicach.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 sty 2019 10:32

- Mixed-use to jest trend, ale też wymóg czasu - zauważył Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu, Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii podczas sesji zatytułowanej "Miastotwórczy Mixed-use. Jakich projektów potrzebuje aglomeracja katowicka, gdy najcenniejszą walutą jest czas, a narzędziem w walce o mieszkańców jest jakość życia?".

- Musimy myśleć o rozwiązaniach, które spowodują, że ograniczymy liczbę podróży z miejskich sypialni do dzielnic biurowych. Myśląc o nowoczesnym planowaniu przestrzennym powinniśmy skupić się na tym, żeby w każdej dzielnicy mieszkaniec miał dostęp do wszystkich potrzebnych mu usług, dobrej przestrzeni publicznej i miejsca pracy. Jako włodarze miast i gmin powinniśmy zwracać na to uwagę i nie pozwalać by tworzyły się monokultury – mówił Karolczak.

Wielofunkcyjne projekty to powrót do wielowiekowej tradycji klasycznego miasta, zauważył z kolei Tomasz Konior, właściciel Konior Studio. - W takim modelu równie ważne jak same budynki są przestrzenie miedzy nimi: ulice, place, parki - to w nich tętni życie miasta. Przez wieki budowano w kwartałach gdzie na parterach lokowano sklepy otwarte na ulice. Wyższe kondygnacje były przeznaczone pod inne funkcje - mówił Konior.

Komunikacja, komunikacja i jeszcze raz komunikacja

Jednym z głównych wyzwań przed jakimi stoi Górnośląsko Zagłębiowska Metropolia jest usprawnienie komunikacji publicznej.

- Monokultury miejskie odchodzą w przeszłość. Przyszłością całej Aglomeracji jest znajdowanie w jej poszczególnych miejscach takich obszarów, w które będzie można wprowadzać poszczególne funkcje tak jak udało nam się to zrobić w okolicach Spodka. Warunkiem koniecznym do zrealizowania tego celu jest odpowiednia komunikacja publiczna – mówił Bartłomiej Solik, dyrektor ds. inwestycyjnych, TDJ Estate.

- Musimy zacząć od zmiany podejścia. Nie możemy się wszędzie przemieszczać samochodem, bo żadna aglomeracja tak się nie rozwija. Musimy się przesiąść na środki komunikacji publicznej – mówił Krzysztof Lasoń, prezes zarządu, Millenium Inwestycje.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • tt 2019-01-28 13:43:26
    jesli metropolia nie zacznie tak jak warszawa od jednej nitki metra - czyli w przypadku silesii kolejki miejskiej to wszystkie te analizy sa o kant d.... snucie wizji niemozliwych do zrealizowania o cable car, monorail i dziesiatek linii miejskiego metra w katowicach i wszystkich osciennych miastach wychodzi naszym wlodarzom swietnie... moja rada jak wyzej - uruchomcie jedna linie spinajaca 3-4 miasta, niech pociagi jezdza co 5-8 minut, pozwolcie tej lini dzialac 2-3 lata i zobaczycie co oznacza prawdziwa miejska regeneracja...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.222.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.