PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Miasto, w którym trzeba być

Miasto, w którym trzeba być
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 gru 2018 15:21

Według European Best Destination Wrocław to najlepsza lokalizacja turystyczna w Europie w 2018 roku. Według Mercer – jedno ze stu najlepszych miejsc do życia na świecie. Według inwestorów – wiodące polskie miasto dla inwestycji technologicznych i start-upowych. Wrocław bez wątpienia znalazł na siebie pomysł, który procentuje i z sukcesem ściąga tutaj kolejne firmy, deweloperów i mieszkańców z innych części Polski i Europy.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 gru 2018 15:21

Wrocław jest napędzany innowacjami, o czym świadczy największa liczba centrów IT oraz R&D w Polsce (według ABSL).

Doskonały wizerunek Wrocławia sprawia, że jesteśmy jednym z miast pierwszego wyboru dla osób, poszukujących ambitnych wyzwań zawodowych i które chcą się relokować. To z kolei przekłada się na bardzo zasobny rynek pracy, będący podstawowym czynnikiem dla budowania atrakcyjności inwestycyjnej. Wszystkie te elementy znajdują odzwierciedlenie w liczbach. W ciągu ostatnich 12 lat Wrocław stał się miejscem dla ponad 200 zagranicznych projektów inwestycyjnych, które stworzyły ponad 95 000 miejsc pracy. W mieście działa też ponad 200 start-up’ów, kreujących kulturę innowacyjności i przyczyniających się do wzmacniania marki Wrocławia, jako polskiego zagłębia innowacji - mówi Karolina Grzyb, Dyrektor Centrum Wspierania Biznesu, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Rynek biurowy we Wrocławiu kwitnie

Wrocław jest trzecim największym (po Warszawie i Krakowie) rynkiem nowoczesnych biur w Polsce i jedną z najszybciej rozwijających się lokalizacji biurowych w naszym kraju.

- Wyjątkowo wysoka aktywność deweloperska, którą obserwujemy we Wrocławiu otworzyła w drugim kwartale tego roku nowy rozdział w historii tutejszego rynku biurowego. Podaż powierzchni biurowej przekroczyła próg 1 mln mkw., co przekłada się na rosnące zainteresowanie inwestorów szukających nowych opcji dla rozwoju swojego portfela nieruchomościowego. Dowodem na to są transakcje dokonywane przez wiodących graczy na rynku inwestycyjnym - Globalworth Poland, Warburg-HIH Real Estate, Niam i wielu innych - wylicza Katarzyna Krokosińska, dyrektor biura JLL we Wrocławiu.

Ciekawym zjawiskiem na wrocławskim rynku biurowym jest także formowanie się klastrów biurowych, co dobrze widać na przykładzie okolic Dworca Głównego.

- Nowe inwestycje komercyjne, takie jak Wroclavia, Sagittarius Business House, Komandorska 12 i Retro Office House, wraz z istniejącymi zasobami biurowymi i ulepszeniami infrastrukturalnymi, stworzyły lokalizację odpowiadającą Centralnemu Obszarowi Biznesowemu. Nowy hub biurowy to także plac Jana Pawła II, który jest atrakcyjnym punktem na mapie miasta ze względu na doskonałą dostępność transportu publicznego i bliskość centrum. Aktualnie w budowie pozostaje 210 000 mkw. powierzchni, która z pewnością wzmocni wiodące lokalizacje biurowe we Wrocławiu - mówi Katarzyna Krokosińska.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.55.186.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.